Pastor/Evanglist မွ/pastor/Faith Bapti Bible Colleg And Theolcal Seminary (Myanmar)
ကၽြန္ေတာ္ ခ်စ္ေသာ ညီအစ္ကို ေမာင္နမ အားလံုး မဂၤလားပါ ကၽြန္ေတာ္ ဆရာေစာေက လိုသမၼာက်မ္းစာ
ေက်ာင္ဆင္းမဟုတ္ပါဘူး က်မ္းျပဳဆရာ၊ ဖာရိရွဲမ်ား အေၾကာင္း တခ်က္ေလာက္ ေလးလာၾကည့္ရေအာင္ေနာ ကၽြန္ေတာ္ ပညာတတ္ မဟုတ္သည္အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္ပိုင္ အစြမ္းအစေတာ့ မရွိပါဘူး ကၽြန္ေတာ္ သမၼာက်မ္းစာ ေက်ာင္းမတက္ခဲ့ေပမဲ့လို့ သမၼာက်မ္းစာ အဘယ္ျမေလာက္ တတ္လည္းဆိုတာေတာ့
မသိပါဘူး အဘယ္ျမေလာက္ သိရွိနားလည္ထားလဲ။ ကၽြန္ေတာ္ ဒီအေၾကာင္းအရာမ်ား ကိုသမၼာက်မ္းစာ အထိုင္ ဘဲေရးေပးသြားျခင္ပါတယ္ ေမးခြန္းနွင့္ သမၼာက်မ္းစာနွင့္ အေမးအေျဖလုပ္သြားေပးျခင္ပါတယ္
သို့ေသာ Faith Bapti Bible Colleg And Theolcal Seminary (Myanmar) ရဲ့ Youtude ကိုေတာ့ နား
ေထာင္ဘို့ေတာ့ မေမ့နွင့္ေနာ သူ့ရဲ့ Youtude အရင္နားေထာင္ပါ ခရစ္ေတာ္နွင့္ ဖာရိရွဲမ်ား အေၾကာင္းကို
ကၽြန္ေတာ္ ရွင္လင္းတင္ျပသြား မွာျဖစ္ပါတယ္ ထိုေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ရဲ့ အာေဘာ္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး ႏႈတ္
ကပတ္ေတာ္ အတိုင္ သမၼာက်မ္း၌ ရွိေသာအေၾကာင္း အရားမ်ားသာျဖစ္ပါတယ္ ဆက္ေလ့လာၾကည့္မယ္
၁။ေယရႈခရစ္ေတာ္သည္ ဖာရွိရွဲ တို့အားအဘယ္သို့မိန့္ေတာ္မူသနည္း
က်မ္းျပဳဆရာ၊ ဖာရိရွဲတို႔သည္ေမာေရွ၏ထုိင္ရာပလႅင္ေပၚမွာ ထုိင္ၾက၏။
ထိုေၾကာင့္ သူတို႔စီရင္ထံုးဖြဲ႔ သမွ်တို႔ကို ေစာင့္ေရွာက္၍ ျပဳၾကေလာ့။ သူတို႔၏အက်င့္အတိုင္း မက်င့္ၾကႏွင့္။ အေၾကာင္းမူကား၊ သူတို႔သည္ စီရင္ထံုးဖြဲ႔ေသာ္လည္း ကိုယ္တိုင္ မက်င့္ၾက။
အလြန္ေလး၍ ထမ္းခဲေသာဝန္တို႔ကို ျပင္ဆင္၍သူတပါးပခံုးေပၚမွာ တင္တတ္ၾက၏၊ မိမိတို႔မူကား လက္ဖ်ားႏွင့္မွ် မေရႊ႔လိုၾက။
သူတို႔သည္ ျပဳသမွ်ေသာအက်င့္အမႈတို႔ကို လူမ်ားေရွ႔မွာထင္ရွားေစျခင္းငွာ ျပဳၾက၏။ က်ယ္ေသာလက္ဖြဲ႔တို႔ကိုင္း၊ ႀကီးေသာပန္းပြားတို႔ကိုင္း ဝတ္ေလ့ရွိၾက၏။
ပြဲသဘင္၊ တရားစရပ္တို႔၌ ျမင့္ျမတ္ ေသာ ေနရာထိုင္ရာကို၎၊
ေစ်း၌ရိုေသစြာႏႈတ္ဆက္ျခင္းကို၎၊ အရွင္ဘုရားအရွင္ဘုရားဟု လူမ်ားေခၚေဝၚျခင္းကို၎ ႏွစ္သက္ၾက၏။
မွတ္ခ်က္။က်မ္းျပုဆရာ ဖာရွိရွဲ တို့ အက်င့္ အဘယ္သို့ေဖၚျပျခင္းရွိသည္မွာ သူတပါး အထင္ၾကီးေအာင္ အ
သို့ျပဳၾက သည္မွာ
၁။သူတို႔သည္ စီရင္ထံုးဖြဲ႔ေသာ္လည္း ကိုယ္တိုင္ မက်င့္ၾက။ ပညတ္ေတာ္ ကိုက်င့္တာလား? အေျဖ။သူတို႔သည္ စီရင္ထံုးဖြဲ႔ေသာ္လည္း ကိုယ္တိုင္ မက်င့္ၾက။ မွတ္ခ်က္။ ဘုရားသခင္၏ ပညတ္ေတာ္ တို့ကို က်င့္
သည္မဟုတ္။သူတို႔သည္ စီရင္ထံုးဖြဲ႔ေသာ္လည္း ကိုယ္တိုင္ မက်င့္ၾက။ ဆိုလိုျခင္း၏။ သေလာတရားမွာ
သူတို့ ထိုပ္ျပန္ထားေသာ အခုေခတ္ စကားရမေျပာရင္ စည္းကမ္း နည္းဥပေဒမ်ား စည္းကမ္းခ်က္မ်ားလို့
ဆိုျခင္း သက္ေရာက္ပါတယ္။သူတို့လည္း မက်င့္ပါဘူး။သူတပါးသာလွ်င္ခိုင္းေစာျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္းေဖၚျပ
ထားပါသည္
၂။အလြန္ေလး၍ ထမ္းခဲေသာဝန္တို႔ကို ျပင္ဆင္၍သူတပါးပခံုးေပၚမွာ တင္တတ္ၾက၏၊ မိမိတို႔မူကား လက္ဖ်ားႏွင့္မွ် မေရႊ႔လိုၾက။ သမၼာက်မ္း၌ေဖၚျပျခင္း မွာ ပညတ္ေတာ္ ဆယ္ပါးလို့ မေျပာပါဘူး အလြင္ေလးေသာ
ထမ္းေသာဝန္တို့ကို ျပင္ဆင္၍ သူတပါးပုခံုးေပၚမွာတင္တတ္ၾက၏။ သမၼာက်မ္းစာ မွာေဖၚျပခ်က္မွာ ပညတ္
ေတာ္ ဆယ္ပါ အေၾကာင္း မဟုတ္ဘူး လူတို့စည္ရင္ေသာ။နည္းဦးပေဒသာမ်ားကိုဆိုလိုျခင္းျဖစ္ပါသည္
၃။သူတို႔သည္ ျပဳသမွ်ေသာအက်င့္အမႈတို႔ကို လူမ်ားေရွ႔မွာထင္ရွားေစျခင္းငွာ ျပဳၾက၏။ က်ယ္ေသာလက္ဖြဲ႔တို႔ကိုင္း၊ ႀကီးေသာပန္းပြားတို႔ကိုင္း ဝတ္ေလ့ရွိၾက၏။မွတ္ခ်က္။သမၼာက်မ္းစာ၌ ဆိုလိုျခင္း အဓပၸါယ္မွာသူ
တပါးသူတို့ကို ၾကည့္ျပီး လူအထင္ၾကီးေအာင္ ဝတ္စားျခင္း ေခတ္စကား အရာ ေျပာမယ္ဆိုလွ်င္ ေရႊဆြဲၾကိဴး ကိုဆြဲထားျခင္း လူမ်ားအထင္ၾကီး ကိုပ္အကၤ ်ီဝတ္ျပျခင္း နပ္ကထိုင္းထဲျခင္း စသျဖင့္တို့ကို သိရွိနား
လည္နိုင္ပါသည္။
၄။ပြဲသဘင္၊ တရားစရပ္တို႔၌ ျမင့္ျမတ္ ေသာ ေနရာထိုင္ရာကို၎၊ သူတပါး ကသူကိုျမင္နိုင္တဲ့ ေနရာကိုယူ
ျခင္း။ ဆရာသမားလို့ေခၚဆိုျခင္းကို သူတပါး သိရွိေအာင္ေနျပျခင္းတို့ ကိုေဖၚျပျခင္းျဖစ္သည္။ ပညတ္ေတာ္
ဆယ္ အေၾကာင္း မဟုတ္ပါဘူး
၅။ ေစ်း၌ရိုေသစြာႏႈတ္ဆက္ျခင္းကို၎၊ အရွင္ဘုရားအရွင္ဘုရားဟု လူမ်ားေခၚေဝၚျခင္းကို၎ ႏွစ္သက္ၾက၏။
၆။အၾကင္သူသည္ မိမိကိုေျမွာက္အံ့၊ ထိုသူသည္ ႏွိမ္ခ်ျခင္းသို႔ ေရာက္လတံ့။ အၾကင္သူသည္ မိမိကိုႏွိမ္ခ်အံ့၊ ထိုသူသည္ ေျမွာက္ျခင္းသို႔ ေရာက္လတံ့။ လွ်ိဳ႔ဝွက္ေသာက်မ္းျပဳဆရာ၊ ဖာရိရွဲတို႔၊ သင္တို႔သည္ အမဂၤလာရွိၾက၏။ အေၾကာင္းမူကား၊ ေကာင္းကင္ ႏိုင္ငံေတာ္၏တံခါးကို လူတို႔ေရွ႔မွာပိတ္ထား၍ မိမိတို႔လည္းမဝင္၊ ဝင္လိုေသာသူတို႔ကိုလည္း ဆီးတားၾက၏။လွ်ိဳ႔ဝွက္ေသာက်မ္းျပဳဆရာ၊ ဖာရိရွဲတို႔၊ သင္တို႔သည္ အ မဂၤလာရွိၾက၏။ အေၾကာင္းမူကား၊ မုတ္္ဆိုးမ အိမ္ကို လုယူသိမ္းစား၍၊ အျပစ္မေပၚေစျခင္းငွါ ရွည္စြာေသာပဌနာစကားကို ရြတ္တတ္ၾက၏။ ထိုေၾကာင့္ သာ၍ ႀကီးစြာေသာဒဏ္ကိုခံရၾကလတံ့။
လွ်ိဳ႔ဝွက္ေသာက်မ္းျပဳဆရာ၊ ဖာရိရွဲတို႔၊ သင္တို႔သည္ အ မဂၤလာရွိၾက၏၊ အေၾကာင္းမူကား လူတေယာက္ ကိုပင္ ဘာသာသြင္းျခင္းငွါ ကုန္းေၾကာင္းေရေၾကာင္း ပတ္ပတ္လည္လွည့္လည္၍ ဘာသာသြင္းၿပီးေသာသူကိုလည္း၊ မိမိတို႔ထက္ ႏွစ္ဆေသာငရဲသားျဖစ္ေစၾက၏။
လမ္းျပေသာလူကန္းတို႔၊ သင္တို႔သည္ အမဂၤလာရွိၾက၏။ ဗိမာန္ေတာ္ကို တိုင္တည္၍ က်ိန္ဆိုျခင္းကို ျပဳလွ်င္ မတည္။ ဗိမာန္ေတာ္၏ေရႊကို တိုင္တည္၍ က်ိန္ဆိုျခင္းကိုျပဳလွ်င္ တည္သည္ဟု သင္တို႔ဆိုၾက၏။
လူမိုက္ လူကန္းတို႔၊ အဘယ္အရာသည္ သာ၍ျမတ္သနည္း။ ထိုေရႊကားျမတ္သေလာ။ ထိုေရႊကိုသန္႔ရွင္းေစေသာ ဗိမာန္ ေတာ္ကားျမတ္သေလာ။ ေတြရွိနိုင္ေသာ က်မ္းပိုမွာေတာ့ ရွင္မႆဲခရစ္ဝင္က်မ္း ၂၃း၂မွ ၁၇
အဖိဖတ္ေသာ အခါေတြရွိနိုင္ပါသည္။
၂။ေယရႈခရစ္ေတာ္ ပညတ္ေတာ္ အလံုးစံုတို့ အဘယ္သို့ ျပုရမည္ဟူ၍ အမိန့္ေတာ္မူသနည္း
ဇဒၵဳကဲတို႔၏ စကားကိုေခ်ေတာ္မူေၾကာင္းကိုဖာရိရွဲတို႔သည္ ၾကားလွ်င္စုေဝးၾက၍၊
သူတို႔အဝင္ အပါ ျဖစ္ေသာ က်မ္းတတ္တေယာက္သည္ ကိုယ္ေတာ္ကိုစံုစမ္း ေႏွာင့္ရွက္ျခင္းငွါ၊
အရွင္ဘုရား၊ ပညတၱိက်မ္း၌ အဘယ္မည္ေသာ ပညတ္သည္သာ၍ ႀကီးသနည္းဟုေမးေလွ်ာက္ေသာ္၊
ေယရႈက၊ သင္၏ ဘုရားသခင္ထာဝရ ဘုရားကိုစိတ္ႏွလံုး အၾကြင္းမဲ့ ဥာဏ္ရွိသမွ်ႏွင့္ ခ်စ္ေလာ့၊၊
သင္၏ ဘုရားသခင္ထာဝရဘုရားကို စိတ္ႏွလုံးအၾကြင္းမဲ့၊ အစြမ္းသတိၱရွိသမွ်ႏွင့္ ခ်စ္ေလာ့။ရွင္မႆဲခရစ္ဝင္က်မ္း ၂၃း၃၅း၃၇
ယေန႔ငါမွာထားေသာ စကားကို ႏွလုံးသြင္းရမည္။
ထုိစကားကို သင္၏ သားသမီးတုိ႔အား ႀကိဳးစား၍သြန္သင္ရမည္။ အိမ္၌ထုိင္လ်က္ ေနသည္ျဖစ္ေစ၊ ခရီး၌သြားသည္ျဖစ္ေစ။ အိပ္လ်က္။ ထလ်က္ရွိသည္ျဖစ္ေစ၊ ထုိစကားကိုေျပာရမည္။
ထုိစကားကိုလည္း သင္၏ လက္၌ လကၡဏာ သက္ေသဘုိ႔ရာင္း၊ သင္၏ မ်က္စိၾကားမွာ သင္းက်စ္ကဲ့သို႔င္း ခ်ည္ထားရမည္။
အိမ္တံခါး၊ၿမိဳ႔တံခါးတုိ႔၌လည္း ေရးထားရမည္။တရားေဟာရာက်မ္း ၆း၅-၉
သင္၏ ဘုရားသခင္ထာဝရဘုရားကို စိတ္ႏွလုံးအၾကြင္းမဲ့၊ အစြမ္းသတိၱရွိသမွ်ႏွင့္ ခ်စ္ေလာ့။ ဆိုေသာ အခ်က္
မွာ ဘုရာသခင္နွင့္ ဆိုင္ေသာ ပညတ္ေတာ္ ဘယ္နွပါးရွိလဲ
အေျဖ။
ငါမွတပါးအျခားေသာဘုရားကို မကိုးကြယ္ ႏွင့္။
အထက္ မိုဃ္းေကာင္းကင္၌၎၊ ေအာက္အရပ္ေျမႀကီးေပၚ၌၎၊ ေျမႀကီးေအာက္ေရထဲ၌၎ ရွိေသာအရာႏွင့္ ပံုသ႑ာန္တူေအာင္၊ ရုပ္တုဆင္းတုကို ကိုယ္အဘုိ႔မလုပ္ႏွင့္။
၅ ဦးမခ်ဝတ္မျပဳႏွင့္။ အေၾကာင္း မူကား၊ သင္၏ဘုရားသခင္ ငါထာဝရဘုရားသည္၊ သင္၌အျပစ္ရွိသည္ဟု ယံုလြယ္ေသာဘုရား၊ ငါ့ကိုမုန္းေသာ သူတို႔၏ အမ်ဳိးအစဥ္အဆက္၊ တတိယအဆက္၊ စတုတၳအဆက္ တိုင္ေအာင္၊ အဘတို႔၏အျပစ္ကိုသားတို႔၌ ဆပ္ေပးစီရင္ေသာဘုရား၊
ငါ့ကိုခ်စ္၍ ငါ့ပညတ္တို႔ကို က်င့္ေသာသူတို႔၏ အမ်ဳိးအစဥ္အဆက္ အေထာင္ အေသာင္း တိုင္ေအာင္၊ ကရုဏာကုိျပေသာ ဘုရား ျဖစ္၏။
သင္၏ဘုရားသခင္ ထာဝရဘုရား၏ နာမေတာ္ကုိ မုသာႏွင့္ဆုိင္၍ မျမြက္မဆိုႏွင့္။ အေၾကာင္းမူကား၊ နာမေတာ္ကို မုသာႏွင့္ဆုိင္၍ ျမြက္ဆိုေသာသူကို အျပစ္မရွိဟု ထာဝရဘုရားမွတ္ေတာ္မမူ။
ဥပုသ္ေန႔ကို သန္႔ရွင္းေစ ျခင္းငွါ၊ ထုိေန႔ရက္ကို ေအာက္ေမ့ေလာ့။
ေျခာက္ရက္ ပတ္လံုး အလုပ္မ်ဳိးကို ႀကိဳးစား၍ လုပ္ေဆာင္ေလာ့။
သတၱမ ေန႔ရက္သည္ သင္၏ဘုရားသခင္ထာဝရဘုရား၏ ဥပုသ္ေန႔ျဖစ္၏။ ထိုေန႔၌ သင္မွစ၍ သင္၏သားသမီး၊ ကြၽန္ေယာက္်ား မိန္းမ၊ တိရစာၦန္။ သင္၏တံခါးအတြင္း၌ ေနေသာ ဧည့္သည္ အာဂႏၱဳသည္ အလုပ္မလုပ္ရ။
အေၾကာင္းမူကား၊ ထာဝရဘုရားသည္ မိုဃ္းေကာင္းကင္၊ ေျမႀကီး၊ သမုဒၵရာ၊ အရပ္ရပ္၌ ရွိသမွ်တို႔ကို ေျခာက္ရက္ တြင္ ဖန္ဆင္း၍ သတၱမေနရက္၌ ၿငိမ္ဝပ္စြာေနေတာ္မူ၏။ ထုိေၾကာင့္ ထာဝရဘုရားသည္ သတၱမေန႔ရက္ကို ေကာင္းႀကီးေပး၍ သန္႔ရွင္းေစေတာ္မူ၏။ထြက္ေျမာက္ရာက်မ္း ၂၀း ၃-၁၁
ဘုရားနွင့္ လူနွင့္ဆပ္ၾကား၌ ဆိုင္ေသာ ပညတ္ေတာ္ ေလးပါး
ဟူေသာ ပညတ္သည္ ပဌမပညတ္ျဖစ္၏။ ႀကီးျမတ္ေသာ ပညတ္သည္လည္း ျဖစ္၏။
၁။ငါမွတပါးအျခားေသာဘုရားကို မကိုးကြယ္ ႏွင့္။
သင္၏ ဘုရားသခင္ထာဝရဘုရားကို စိတ္ႏွလုံးအၾကြင္းမဲ့၊ အစြမ္းသတိၱရွိသမွ်ႏွင့္ ခ်စ္ေလာ့။
၂။ ရုပ္တုဆင္းတုကို ကိုယ္အဘုိ႔မလုပ္ႏွင့္။ဦးမခ်ဝတ္မျပဳႏွင့္။
သင္၏ ဘုရားသခင္ထာဝရဘုရားကို စိတ္ႏွလုံးအၾကြင္းမဲ့၊ အစြမ္းသတိၱရွိသမွ်ႏွင့္ ခ်စ္ေလာ့။
၃။သင္၏ဘုရားသခင္ ထာဝရဘုရား၏ နာမေတာ္ကုိ မုသာႏွင့္ဆုိင္၍ မျမြက္မဆိုႏွင့္။
သင္၏ ဘုရားသခင္ထာဝရဘုရားကို စိတ္ႏွလုံးအၾကြင္းမဲ့၊ အစြမ္းသတိၱရွိသမွ်ႏွင့္ ခ်စ္ေလာ့။
၄။ ဥပုသ္ေန႔ကို သန္႔ရွင္းေစ ျခင္းငွါ၊ ထုိေန႔ရက္ကို ေအာက္ေမ့ေလာ့။သတၱမ ေန႔ရက္သည္ သင္၏ဘုရားသခင္ထာဝရဘုရား၏ ဥပုသ္ေန႔ျဖစ္၏။ သင္၏ ဘုရားသခင္ထာဝရဘုရားကို စိတ္ႏွလုံးအၾကြင္းမဲ့၊ အစြမ္းသတိၱရွိသမွ်ႏွင့္ ခ်စ္ေလာ့။
၃။ေယရႈခရစ္ေတာ္ သည္ ဒုတိယပညတ္ေတာ္ အဘယ္သို့ နားလည္းမည္သနည္း။
သင္၏ဘုရားသခင္ ထာဝရဘုရားေပးသနားေတာ္မူေသာ ျပည္၌ သင္၏ အသက္တာရွည္မည္ အေၾကာင္း၊ သင္၏မိဘကိုရုိေသစြာ ျပဳေလာ့။
လူအသက္ကိုမသတ္ႏွင့္။
သူ႔မယားကုိမျပစ္ မွားႏွင့္။
သူ႔ဥစၥာကို မခုိးႏွင့္။
သူ႔ဥစၥာကို မခုိးႏွင့္။
ကိုယ္ႏွင့္ စပ္ဆုိင္ေသာ သူတဘက္၌ မမွန္ေသာ သက္ေသကိုမခံႏွင့္။
ကိုယ္ႏွင့္္ စပ္ဆုိင္ေသာသူ၏ အိမ္ကို တပ္မက္လိုခ်င္ေသာစိတ္ မရွိေစႏွင့္။ ကိုယ္ႏွင့္စပ္ဆိုင္ေသာသူ၏ မယား၊ သူ၏ကြၽန္ ေယာက္်ား မိန္းမ၊ ႏြား၊ ျမည္းမွစ၍ ကိုယ္ႏွင့္ စပ္ဆိုင္ေသာသူ၏ ဥစၥာတစံုတခု ကိုမွ် တပ္မက္လိုခ်င္ေသာစိတ္ မရွိေစႏွင့္ ဟုမိန္႔ေတာ္မူ၏။
၁။သင္၏မိဘကိုရုိေသစြာ ျပဳေလာ့။
ထုိမွတပါးကိုယ္ႏွင့္ စပ္ဆုိင္ေသာသူကို ကိုယ္ႏွင့္အမွ်ခ်စ္ေလာ့ဟူေသာ ဒုတိယပညတ္သည္ ပဌမပညတ္ႏွင့္ သေဘာတူ၏။
ဤပညတ္ႏွစ္ပါး တို႔ကားပညတၱိက်မ္းႏွင့္ အနာဂတၱိက်မ္း ရွိသမွ်တို႔၏ အခ်ဳပ္အျခာပင္ျဖစ္သတည္းဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ရွင္မႆဲခရစ္ဝင္က်မ္း ၂၂း ၃၉-၄၀
၂။လူအသက္ကိုမသတ္ႏွင့္။
ထုိမွတပါးကိုယ္ႏွင့္ စပ္ဆုိင္ေသာသူကို ကိုယ္ႏွင့္အမွ်ခ်စ္ေလာ့ဟူေသာ ဒုတိယပညတ္သည္ ပဌမပညတ္ႏွင့္ သေဘာတူ၏။
ဤပညတ္ႏွစ္ပါး တို႔ကားပညတၱိက်မ္းႏွင့္ အနာဂတၱိက်မ္း ရွိသမွ်တို႔၏ အခ်ဳပ္အျခာပင္ျဖစ္သတည္းဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ရွင္မႆဲခရစ္ဝင္က်မ္း ၂၂း ၃၉-၄၀
၃။သူ႔မယားကုိမျပစ္ မွားႏွင့္။
ထုိမွတပါးကိုယ္ႏွင့္ စပ္ဆုိင္ေသာသူကို ကိုယ္ႏွင့္အမွ်ခ်စ္ေလာ့ဟူေသာ ဒုတိယပညတ္သည္ ပဌမပညတ္ႏွင့္ သေဘာတူ၏။
ဤပညတ္ႏွစ္ပါး တို႔ကားပညတၱိက်မ္းႏွင့္ အနာဂတၱိက်မ္း ရွိသမွ်တို႔၏ အခ်ဳပ္အျခာပင္ျဖစ္သတည္းဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ရွင္မႆဲခရစ္ဝင္က်မ္း ၂၂း ၃၉-၄၀
၄။သူ႔ဥစၥာကို မခုိးႏွင့္။
ထုိမွတပါးကိုယ္ႏွင့္ စပ္ဆုိင္ေသာသူကို ကိုယ္ႏွင့္အမွ်ခ်စ္ေလာ့ဟူေသာ ဒုတိယပညတ္သည္ ပဌမပညတ္ႏွင့္ သေဘာတူ၏။
ဤပညတ္ႏွစ္ပါး တို႔ကားပညတၱိက်မ္းႏွင့္ အနာဂတၱိက်မ္း ရွိသမွ်တို႔၏ အခ်ဳပ္အျခာပင္ျဖစ္သတည္းဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ရွင္မႆဲခရစ္ဝင္က်မ္း ၂၂း ၃၉-၄၀
၅။ကိုယ္ႏွင့္ စပ္ဆုိင္ေသာ သူတဘက္၌ မမွန္ေသာ သက္ေသကိုမခံႏွင့္။
ထုိမွတပါးကိုယ္ႏွင့္ စပ္ဆုိင္ေသာသူကို ကိုယ္ႏွင့္အမွ်ခ်စ္ေလာ့ဟူေသာ ဒုတိယပညတ္သည္ ပဌမပညတ္ႏွင့္ သေဘာတူ၏။
ဤပညတ္ႏွစ္ပါး တို႔ကားပညတၱိက်မ္းႏွင့္ အနာဂတၱိက်မ္း ရွိသမွ်တို႔၏ အခ်ဳပ္အျခာပင္ျဖစ္သတည္းဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ရွင္မႆဲခရစ္ဝင္က်မ္း ၂၂း ၃၉-၄၀
၆။ကိုယ္ႏွင့္ စပ္ဆိုင္ေသာသူ၏ ဥစၥာတစံုတခု ကိုမွ် တပ္မ
ထုိမွတပါးကိုယ္ႏွင့္ စပ္ဆုိင္ေသာသူကို ကိုယ္ႏွင့္အမွ်ခ်စ္ေလာ့ဟူေသာ ဒုတိယပညတ္သည္ ပဌမပညတ္ႏွင့္ သေဘာတူ၏။
ဤပညတ္ႏွစ္ပါး တို႔ကားပညတၱိက်မ္းႏွင့္ အနာဂတၱိက်မ္း ရွိသမွ်တို႔၏ အခ်ဳပ္အျခာပင္ျဖစ္သတည္းဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ရွင္မႆဲခရစ္ဝင္က်မ္း ၂၂း ၃၉-၄၀
၄။ေယရႈခရစ္ေတာ္ အဘယ္သို့ ရ္မွတ္၍ မိန့္ေတာ္မူသနည္း
ကုိယ္ေတာ္က၊ သင္တို႔သည္အဆက္ဆက္ခံ ေသာနည္းဥပေဒသကို အမွီျပဳ၍ဘုရားသခင္၏ပညတ္ေတာ္ကို အဘယ္ေၾကာင့္ လြန္က်ဴးၾကသနည္း။
ဘုရားသခင္၏ ပညတ္ေတာ္ကား၊ မိဘကိုရိုေသစြာျပဳေလာ့။ အၾကင္သူသည္မိဘကို ႏႈတ္ျဖင့္ျပစ္မွား၏၊ ထိုသူသည္ အေသသတ္ျခင္း ကိုခံေစဟုလာသတည္း။
သင္တို႔မူကား၊ အၾကင္သူသည္ ကိုယ္မိဘကို၊ သင္တို႔အသံုးရႏိုင္သမွ်ေသာ ငါ၏ဥစၥာသည္ အလႉဝတၳဳျဖစ္ေစဟုဆို၏၊
ထိုသူသည္ကိုယ္ မိဘကိုယ္ပင္ရိုေသစြာမျပဳရဟုဆိုၾက၏။ ထိုသို႔သင္တို႔သည္အဆက္ဆက္ ခံေသာဥပေဒသအားျဖင့္ ဘုရားသခင္၏ပညတ္ေတာ္ကိုပယ္ၾက၏။
လွ်ိဳ႔ဝွက္ေသာသူတို႔၊ ေဟရွာယသည္သင္တို႔ ကိုရည္မွတ္လ်က္ ဤလူမ်ိဳးသည္ႏႈတ္ႏွင့္ငါ့ထံသို႔ခ်ဥ္းကပ္၍ ႏႈတ္ခမ္းႏွင့္ငါ့ကိုရိုေသၾက၏။ စိတ္ႏွလံုးမူကားငါႏွင့္ေဝးလွ၏။
လူတို႔စီရင္ေသာပညတ္တို႔ကိုသြန္သင္၍ နည္းဥပေဒသေပးလ်က္ပင္ ငါ့ကိုအခ်ည္းႏွီးကိုးကြယ္ၾက၏ဟု ေနာက္ျဖစ္ လတံ့ေသာအရာကို ေလ်ာက္ပတ္စြာေဟာခဲ့ၿပီဟုျပန္၍မိန္႔ေတာ္မူ၏။ရွင္မႆဲခရစ္ဝင္က်မ္း ၁၅း၃-၉
အေၾကာင္းမူကား၊ ေရွးလူေဟာင္းတို႔မွ ဆက္ဆံေသာနည္းဥပေဒသကို ခံယူေသာဖာရိရွဲမွစ၍ ယုဒလူအေပါင္းတို႔သည္ လက္ဆုပ္မေဆးဘဲ အစာကိုစားေလ့မရွိ။
ေစ်းမွျပန္လာေသာ အခါ၌လည္း ေဆးျခင္း မျပဳဘဲစားေလ့မရွိ။ ထိုမွတပါး၊ ခြက္၊ ဖလား၊ ေၾကးဝါပုကန္၊ ခုတင္တို႔ ေဆးျခင္းမွစ၍ အျခားေသာထံုးတမ္းမ်ားကို ခံယူ၍က်င့္ေလ့ရွိ၏။
ထိုအခါ ဖာရိရွဲတို႔ႏွင့္ က်မ္းျပဳဆရာတို႔က၊ ေရွးလူေဟာင္းတို႔မွ ဆက္ခံေသာနည္းဥပေဒသကို ကိုယ္ေတာ္၏တပည့္တို႔သည္ မက်င့္ဘဲလ်က္ အဘယ္ေၾကာင့္ညစ္ညဴးေသာ လက္ႏွင့္အစာစားၾကပါသနည္းဟု ေမးေလွ်ာက္ၾကလွ်င္၊ ကိုယ္ေတာ္က၊ က်မ္းစာလာသည္အတိုင္း၊
ေဟရွယသည္ လွ်ိဳ႔ဝွက္ေသာသင္တို႔ကို ရည္မွတ္လ်က္၊ ဤလူမ်ိဳးသည္ ႏႈတ္ခမ္းႏွင့္ငါ့ကိုရိုေသၾက၏။ စိတ္ႏွလံုးမူကား ငါႏွင့္ေဝးလွ၏။
လူတို႔စီရင္ေသာ ပညတ္တို႔ကို သြန္သင္၍နည္းဥပေဒသေပးလ်က္ပင္၊ ငါ့ကိုအခ်ည္းအႏွီး ကိုးကြယ္ၾက၏ဟု၊ ေနာက္ျဖစ္ လတံ့ေသာအရာကို ေလ်ာက္ပတ္စြာေဟာခဲ့ၿပီ။
အေၾကာင္းမူကား၊ သင္တို႔သည္ ဘုရားသခင္၏ ပညတ္ေတာ္ကို ပယ္၍ ခြက္ဖလားေဆးျခင္းတည္းဟူေသာ လူတို႔မွဆက္ခံေသာ နည္းဥပေဒသကို ကိုခံယူလ်က္၊ ထိုသို႔ေသာ အျခားအက်င့္အေလ့မ်ားတို႔ကို က်င့္ေလ့ရွိၾက၏။
သင္တို႔သည္ အဆက္ဆက္ခံ ေသာနည္းဥပေဒသကို က်င့္ရေသာအခြင့္ရွိေစျခင္းငွါ၊ ဘုရားသခင္၏ပညတ္ေတာ္ကို ေလ်ာက္ပတ္စြာ ပယ္ၾကသည္တကား။
ေမာေရွ၏ ပညတ္ကား၊ မိဘကိုရိုေသစြာျပဳေလာ့။ အၾကင္သူသည္ မိဘကို ႏႈတ္ျဖင့္ ျပစ္မွား၏၊ ထိုသူသည္ အေသသတ္ျခင္းကိုခံေစဟု လာသတည္း။ရွင္မာကုခရစ္ဝင္က်မ္း ၇း၃-၉
ထာဝရဘုရာသခင္၏ ဖန္ဆင္းအစ၌ ပကတိ ဥပုသ္ေတာ္ေန့
ထာဝရဘုရားသခင္၏ဖန္ဆင္းအစ၌ပကတိဥပုသ္ေန႔။
ပထမေန႔ရက္ကို ထာဝရ ဘုရားသခင္သည္အဘယ္အရာကို
ဖန္ဆင္းေတာ္မူသနည္း။
အစဦး၌ ဘုရားသခင္သည္ ေကာင္းကင္နွင့္ ေျမၾကီးကိုဖန္ဆင္းေတာ္မူ၏။-ေျမၾကီးသည္အဆင္းသ႑ာန္
မရွိ၊လြတ္လပ္ဟာျဖစ္၏။နက္နဲအရာအရပ္ကို ေမွာင္မိုက္ဖံုးလႊမ္း၍၊ဘုရားသခင္၏ဝိညာဥ္ေတာ္
သည္ ေရမ်က္နာျပင္ေပၚမွာ လႈပ္ရွားေတာ္မူ၏
ဘုရားသခင္ ကလည္း အလင္းျဖစ္ေစဟု အမိန့္ေတာ္ရွိ၍ အလင္းျဖစ္၏။-
အမည့္ျဖင့္၎၊ ေခၚေဝၚ သမုတ္ေတာ္မူ၍၊ ညဥ့္နွင့္ နံနက္သည္ ပ႒မေန့ရက္ျဖစ္ေလ၏
ကမၻာဦးက်မ္း၊ အခန္းၾကီး ၁ အခန္းငယ္ ၁ ၌ေတြ႕ရေပသည္
မွာတ္ခ်က္။ကၽြန္ပ္တို့သည္ခရစ္ေတာ္ကိုယံုၾကည္ေသာသူအေပါင္းတို့သည္ ပ႒မေန႔ကို ရွင္ျပန္
ထေျမာက္ေသာေန႔ဟူ၍အေလးနက္ထား၍၊တႏွဂၤေႏြေန၌ဘုရားဝတ္ျပုကိုးကြယ္ၾကေသာလည္း
ခရစ္ယာန္ျဖစ္ခဲ့ေသာလည္း အဘယ္အရာကိုမွ် အေလးအနက္မရွိၾကေျခ ကၽြန္ပ္တို့၏နစ္လံုးထဲ
၌ ခရစ္ယာန္တေယာက္ျဖစ္လာေသာလည္း အျခင္းနည္းေတြးစျခင္းဝတ္ျပုကိုးကြယ္ျခင္းျဖစ္ၾက
သည္ မသိည့္မွတ္ၾကေျခ။ကၽြန္ပ္တို့ ဓမၼာသစ္က်မ္း၌ပ႒မေန့ဟူ၍သမၼာက်မ္းစာ၌မ်ားစြာေသာ
ေဖၚျပျခင္းကိုေတြ႕ရွိေပသည္။
ဓမၼသစ္က်မ္း၌ ပ႒မေန႔ကိုတခ်က္ေလာက္ေလ့လာၾကည့္ရေအာင္လာ ဓမၼမိတ္ေဆြအေပါင္းတို့
ဥပုုသ္ေန လြန္၍ ခုနွစ္ရက္အတြင္း ပ႒မေနရက္ မိုဃ္းလင္းအံ့ဆဲဆဲ အခ်ိန္၌၊မာဂဒလမာရိနွင့္
အျခားေသာမာရိသည္သခၤ်ိုင္းေတာ္ကိုအၾကည့္အရႈသြားၾက၏။ ရွင္မႆဲခရစ္ဝင္က်မ္း ၂၈း၁
၌ေတြ႕ရွိရေပသည္။
မွတ္ခ်က္။ခရစ္ေတာ္ဘုရားကိုယံုၾကည္ေသာသူအေပါင္းတို့သည္ ေယရႈခရစ္ေတာ္ေသလြန္ေသာ
ေန့ကိုသမၼာက်မ္း၌ အဘယ္သို့ေဖၚျပျခင္းကိုေတြ႕ရွိနားလည္နိုင္ၾကမည္ကိုရွင္လုကာခရစ္ဝင္က်မ္း
အခန္းၾကီး ၂၄း အခန္းငယ္ ၅၂မွ၅၆ကိုဖတ္ရႈေလ့လာၾကည့္ေသာအခါတြင္အဘယ္သို့ေတြရွိနား
လည္ေတြ႕ရွိသည္ကို အေလးအနက္ထားသင့္ေၾကာင္း ဓမၼမိတ္ေဆြအေပါင္းတို့အား တိုက္တြန္း
နိုင္ေဆာ္လိုက္ေပသတည္း
ေယရႈ၏ အေလာင္းေတာ္ကို ေတာင္းေလ၏။- အေလာင္းေတာ္ကိုခ်၍ ပိတ္ေခ်ာနွင့္ ပတ္ရစ္ျပီး
လွ်င္၊ တေယာက္ ကိုမွ် မသဂၤ်ိုတ္ဘူးေသာ ေက်ာက္ တြင္း၌ ထားေလ၏။-ထိုေန႔ကား၊အဘိတ္
ေန႔ ျဖစ္၍ ဥပုသ္ေန႔ အခ်ိန္နီးသတည္း။-ဂါလိလဲျပည္က ကိုယ္ေတာ္နွင့္ အတူလာေသာ မိန္းမ
မ်ာသည္ သခၤ်ိန္ေတာ္ကို၎၊အေလာင္းေတာ္ကိုအဘယ္သို့ထားသည္ကို၎အၾကည့္အရႈလိုက္
လာၾက၏။-ထိုေန့မွျပန္ျပီလွ်င္ဆီေမႊးနွင့္နံ့သာမ်ိူးကိုျပင္ဆင္၍ ပညတ္ေတာ္ အတိုင္းဥပုသ္ေန့
၌ အလုပ္မလုပ္ဘဲေနၾက၏။
မွတ္ခ်က္။ဓမၼာသစ္က်မ္းမ်ားတြင္လည္း ဥပုသ္ေန႔ကိုအေလးနက္ထားရွိသည္ကို ကၽြန္ပ္တို့ေတြ့
ရွိသည္ျဖစ္၍။ထာဝရ ဘုရားသခင္ကိုယံုၾကည့္ေသာသူအေပါင္းတို့ ကၽြန္ပ္ဥပုသ္ေန့အေၾကာင္း
အဘယ္အတြက္ေၾကာင့္ အကၽြန္ပ္ရွင္းလင္းတင္ျပရသည္မွာ ကၽြန္ပ္တို့ခရစ္ေတာ္သည္လည္း
ဖန္ဆင္းအရွင္ျဖစ္ေၾကာင္း ကိုေတြ့ရွိနားလည္ရေသာေၾကာင့္ ေယရႈခရစ္ေတာ္သည္ ေလာက၌မၾကြ
လာမွီ ဘုရားျဖစ္ေၾကာင္း သမၼာက်မ္းစာမ်ားအတြင္း၌ မ်ားစြာေဖၚျပျခင္းကိုေတြ့ရသည္ျဖစ္၍
တခ်က္ေလာက္ရွင္ေယာဟန္ခရစ္ဝင္က်မ္း အခန္းၾကီး တစ္အတြင္း၌ ဖန္ဆင္းအရွင္သည္ခရစ္
ေတာ္ျဖစ္ေၾကာင္းကိုေဖၚျပထားျခင္းကိုေတြ႕ရွိနိုင္သည္
အစအဦး၌ ႏႈတ္ေတာ္ကပတ္ေတာ္ရွိ၏။ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္ ဘုရားသခင္နွင့္အတူရွိ၏။ႏႈတ္
ကပတ္ေတာ္သည္လည္း။ထိုႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္ခပ္သိမ္းေသာအရာတို့ ကိုဖန္ဆင္းေတာ္မူ
၏။ဖန္ဆင္းေတာ္မူျခင္းနွင့္ကင္းလႊတ္လ်က္ျဖစ္ေသာအရာတစံုတခုမွ်မရွိ။ရွင္ေယာဟန္ခရစ္ဝင္
က်မ္း အခန္းၾကီးတစ္၌ ေဖၚျပခ်က္မွာ ေယရႈခရစ္ေတာ္သည္ ဖန္ဆင္းအရွင္ျဖစ္ေၾကာင္းကိုေဖၚ
ထားျခင္းကိုေတြ့သည္ျဖစ္၍
(မွတ္ခ်က္။ကၽြန္ပ္တို့ခရစ္ယာန္အေပါင္းတို့သည္ဖန္ဆင္းျခင္နွင့္ပတ္သက္၍အဘယ္အမွ်ေလာက္
ေလာက္နားလည္ေတြ့ရွိသည္ကၽြန္ေတာ္မသိဘာသို့ေသာ္လည္းဖန္ဆင္း၏ ျခင္းအေၾကာင္းမ်ား
တြင္ ထာဝရ ဘုရားသခင္သည္ ဖန္ဆင္းျပုျပင္ေတာ္မူေသာအရာအလံုးစံုး၌ ျပီးစီးေသာေၾကာင့္
ထာဝရ ဘုရားအရွင္သည္ အဘယ္သို့ေသာအမႈကိုျပုသည္ကို အေလးနက္ထား၍ စဥ္းစားသင့္
ေၾကာင္းကို ကၽြန္ေတာ္ေဖၚျပလိုက္ရေပးသည္
ဖတ္ရန္သမၼာက်မ္းစာ ကမၻာဦးက်မ္း အခန္းၾကီးနွစ္အတြင္း၌ ထားဝရဘုရားသခင္သည္ဖန္ဆင္း
သမွ်တို့ အဘယ္သို့ ေသာအမႈကိုျပုသည္မွာ ရွိနားလည္ရန္အတြက္ သမၼာက်မ္းကိုဖတ္ၾကည့္ရ
ေအာင္
ထိုသို့ ေကာင္းကင္ ေျမၾကီးနွင့္တကြ၊ခပ္သိမ္းေသာ တန္ဆာ တို့သည္ ျပီးစီလ်က္ရွိၾက၏။သတၳ
မ ေန့ရက္ ေရာက္လွ်င္၊ဘုရားသခင္သည္ ဖန္ဆင္းေသာ အမႈကိုလက္စသတ္ေတာ္မူခဲ့ျပီ။သည္
ျဖစ္၍၊ ဖန္ဆင္းသမွ်ေသာ အမႈအရာ တို့ သည္ ျပီးစီးမွ၊ ထိုသတၳမ ေန့၌ ျငိမ္းဝတ္စြာေနေတာ္မူ
၏။ ထိုသတၳမေန့ကို ဘုရားသခင္သည္ ေကာင္းၾကီး ေပ၍ သန့္ရွင္းေစ ေတာ္မူ၏။အေၾကာင္းမူ
ကား၊ ဖန္ဆင္းေတာ္ျပုျပင္ေတာ္ေသာေၾကာင့္၊ ထိုေန့ရက္၌ျငိမ္ဝပ္စြာေနေတာ္မူ၏။
ကမၼာက်မ္း အခန္းၾကီးနွစ္ အခန္းငယ္တစ္မွ သံုးကိုဖတ္ရႈေသာအခါတြင္
မွတ္ခ်က္။ဖန္ဆင္းသမွ်ေသာ အမႈတို့ျပီးစီးေသာၾကာင့္ ထာဝရ ဘုရားသခင္သည္ေကာင္းၾကီးမ
ဂၤလာကိုသြန္းေလာင္းေပးေသာအခ်က္ကိုေတြ့ရွိေပသည္။ေနာက္တခ်က္ကဘာေတြ႕ရလဲဆိုရင္
ထိုေန႔ရက္သန့္ရွင္းေစေတာ္မူ၏။ဆိုေသာ အခ်က္တခ်က္ကိုေတြ့ရွိသည္ျဖစ္။ ကၽြန္ပ္တို့သည္
ဘုရားသခင္၏ ဥပုသ္ေန့ ေစာင့္ထိန္းျခင္အားျဖင့္ ေကာင္းၾကီးမဂၤလာကိုခံစားရေသာအခြင့္ကိုရ
ရွိသည္ျဖစ္ေၾကာင္း သမၼာက်မ္းမွေဖၚျပျခင္းကိုေတြ႕ရွိသည္ျဖစ္သည္
ေယရႈခရစ္ေတာ္သည္ အရာခပ္သိမ္းတို့ကို ဖန္ဆင္းျခင္းရွိ ေၾကာင္းကိုသမၼာသစ္က်မ္း၌ ေဖၚျပ
ျခင္းကိုေလ့လာၾကည့္ရေအာင္
ထိုသားေတာ္သည္ မ်က္ျမင္ မရေသာ ဘုရားသခင္၏ပံုသ႑ာန္ေတာ္ျဖစ္၏။ေဝေနယ်သတၱဝါ
အေပါင္းတို့တြင္းလည္း သားဦးျဖစ္ေတာ္မူ၏အေၾကာင္းမူကား၊ထိုသားေတာ္သည္ ေကာင္းကင္
ေပၚ၊ေျမၾကီးေပၚမွာရွိသမွ်ေသာရႈပအရာ၊အရႈပအရာ၊ရာဇပလႅင္ျဖစ္ေစ၊အစိုးရျခင္းတန္ခိုးျဖစ္ေစ
၊အအထြဠ္ အျမတ္ျဖစ္ေစ၊အာဏာစက္ျဖစ္ေစ၊ခပ္သိမ္ေသာအရာတို့ကို ဖန္ဆင္းေတာ္မူ၏။ထို
သခင္အားျဖင္၎၊ထိုသခင္အဘို့အလိုငွါ၎၊ခပ္သိမ္းေသာအရာတို့သည္ဖန္ဆင္းလ်က္ျဖစ္ၾက
၏။ ေကာေလာသဲၾသဝါဒစာ အခန္းၾကီး တစ္၌ သမၼာက်မ္းစာမွေဖၚျပခ်က္မွာ ေယရႈခရစ္ေတာ္
သည္ဖန္ဆင္းအရွင္ျဖစ္ေၾကာင္းေတြ့ရွိနိုင္သည္ အခန္းငယ္ ၁၅-၁၆ကိုဖတ္လိုက္ပါ
မွတ္ခ်က္။ကၽြန္ပ္တို့သည္ဖန္ဆင္းအရွင္ထာဝရဘုရားသခင္ကိုယံုၾကည္ေသာသူအေပါင္းတို့သည္
ဖန္ဆင္းျခင္း သက္ေသလကၡဏာ ဘယ္သို့သိရွိနားလည္ထားသည္ကၽြန္ေတာ္မသိရပါ သိုေသာ္
လည္း သမၼာက်မ္းစာကိုဖတ္ေသာအခါတြင္ ကၽြန္ေတာ္အားဘုရားသခင္၏ ႏႈတ္ထြက္တရားေတာ္
မွေဖၚျပမွာမ်ား ဖန္ဆင္း၏ သက္ေသကၡဏာ တည္ေသာ ဘုရားသခင္၏ ဥပုသ္ေတာ္ေန့ျဖစ္
ေၾကာင္း သမၼာက်မ္းေတာ္ျမတ္မွာေဖၚျပာထားသည္ကို ကၽြန္ေတာ္နားလည္ေတြ့ရွိခဲ့သည္
ဆက္လက္၍ ဖတ္စရာက်မ္းစာ ထြက္ေျမာက္ရာက်မ္း အခန္းၾကီး နွစ္ဆယ္ ၂၀ အခန္းငယ္ ရွစ္၈မွ တစ္ဆယ္အထိဖတ္ပါ ၁၁
ဥပုသ္ေန႔ သန့္ရွင္းေစျခင္း ငွါ ထိုေန႔ရက္ကိုေအာက္ေမ့ေလာ့။--ေျခာက္ရက္ပတ္လံုး အလုပ္မ်ိူး
ကို ၾကိဴးစား၍ လုပ္ေဆာင္ေလာ့။သတၳမေန့ရက္သည္သင္၏ဘုရားသခင္ ထာဝရ ဘုရား၏ ဥပုသ္ေန့ ျဖစ္၏။ ထိုေန့မွစ၍ သင္၏ သားသမီး၊ကၽြန္ေယာက္်ား၊ကၽြန္မိန္းမ၊တိရစၦာန္၊သင္၏
တံခါးအတြင္း၌ ေနေသာ ဧည္သည္ အာဂႏၱုသည္ အလုပ္မရ။အေၾကာင္းမူကား၊ထာဝရဘုရား
သည္ မိုဃ္းေကာင္းကင္၊ေျမၾကီး၊သမုဒၵရာ၊ အရပ္ရပ္၌ ရွိသမွ်တို့ကို ေျခာက္အတြင္ ဖန္ဆင္း၍
သတၳမေန႔ရက္၌ ျငိမ္းဝပ္စြာ ေတာ္မူ၏။ ထိုေၾကာင့္ ထာဝရ ဘုရားသည္ သတၳမေန႔ ရက္ကိုေ
ေကာင္းၾကီးေပး၍ သန့္ရွင္းေစေတာ္မူ၏။
မွတ္ခ်က္။သမၼာက်မ္း၌ ေဖၚျပခ်က္မ်ားမွာ ဖန္ဆင္း၏ အထိန္းအမွတ္ျဖစ္ေသာ သတၳမေန့ကို
ေအာက္ေမ့ပါဟူ၍ ေဖၚျပထားသည္။ ထာဝရ ဘုရားသခင္အမိန့္ေတာ္မူသည္ကား၊ေျခာက္ရက္
အတြင္း အလုပ္မ်ိူးစံုကို ၾကိူးစာ၍ လုပ္ေဆာင္ေလာ့ဟူ၍ ေဖၚျပထားသည္ ေျခာက္ရက္ မိမိ၏
သားသမီးျဖစ္ေစ ကၽြန္ေယာက္်ား ကၽြန္မိန္းမ အလုပ္မလုပ္ရဟူေသာ အမိ္န့္ေတာ္ရွိသည္ကို
ေတြ့ရွိနားလည္နိုင္ေပသတည္း ။ေနာက္တခ်က္ဘယ္သို့ေဖၚျပထားသည္မွာ အသင္း၏ ဘုရား
ထာဝရ ဘုရားသခင္ဟူ၍ ေဖၚျပျခင္းကိုေတြ့ရသည္ ထာဝရ ဘုရားသခင္သည္ ေျခာက္ရက္အ
တြင္း ဖန္ဆင္း၍ သတၱမေန႔ရက္၌ ျငိမ္ဝပ္စြာေနေတာ္မူေၾကာင္းကိုေဖၚျပထားသည္ျဖစ္သည္
ေနာက္ထပ္၍ ေလ့လာစရာအေၾကာင္းအရင္မွာ ဥပုသ္ေတာ္သည္ အဘယ္မွ်ေလာက္ ကၽြန္ပ္တို့
အတြက္အေရးပါရွိသည္ေတြ့ျမင္နားလည္နိုင္ၾကသည္မွာ သမၼာက်မ္းစာ၌ေလ့လာမွသာလွ်င္
အအဘယ္မွ်ေလာက္ ကၽြန္ပ္တို့ အတြက္အေရးၾကီးေသာအခ်က္လက္ျဖစ္ေၾကာင္းသိျမင္ရမွာ
ျဖစ္သည္ ဆင္လက္၍ ေလ့လာစရာသမၼာက်မ္း ထြက္ေျမာက္ရာက်မ္း အခန္းၾကီးသံုးဆယ္တစ္
၃၁ အခန္းငယ္ တစ္ဆယ္ငါးမွတစ္ဆယ္ရစ္တိုင္ေအာင္ဖတ္ရႈေလ့လာၾကည့္ၾကရေအာင္ ဘာထူ
ျခားခ်က္ေတြ႕ရိွနိုင္လဲ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့မေျပာတတ္ဘူး သမၼာက်မ္းစာကေဖၚျပေပးပါလိမ့္မည္
ေျခာက္ရက္ပတ္လံုး အလုပ္ လုပ္ရမည္။သတၳမေန့သည္ ထာဝရဘုရားသန့္ရွင္း၍ျငိမ္ရေသာ
ဥပုသ္ေန႔ျဖစ္၏။ ဥပုသ္ေန႔ အလုပ္လုပ္ေသာသူ မည္သည္ကား၊ ဧကန္အမွန္ အေသခံရမည္။-
သိုျဖစ္၍၊ကၠွသေရလအမ်ိူးသား အစဥ္အဆက္ တို့သည္ ထာဝရ ပဠိညာဥ္ ျဖစ္ေစျခင္းငွါ၊ဥပုသ္
ေစာင့္ရၾကမည္။ထိုသို့ေစာင့္လွ်င္၊ ငါနွင့္ကၠွသေရလအမ်ိူးသားစပ္ၾကား၌ ထာဝရ လကၡဏာ
ျဖစ္လိမ့္မည္။ အေၾကာင္းမူကား၊ ထာဝရ ဘုရားသည္ မိုဃ္းေကာင္းကင္နွင့္ ေျမၾကီးကို ေျခာက္
႔ရက္တြင္ဖန္ဆင္း၍၊သတၳမေန႔ရက္၌ ျငိမ္ဝပ္စြာ ေနလ်က္အားျဖည့္ေတာ္မူသည္ဟု ေမာေရွအား
မိန့္ေတာ္မူ၏။ ထိုသို့ဘုရားသခင္သည္သိနာေတာင္ေပၚမွာ ေမာေရွနွင့္ ႏႈတ္ဆက္ေတာ္မူသည္
အဆံုး၌၊လက္ညွိးေတာ္နွင့္အကၡရာတင္ေသာသက္ေသခံခ်က္ေက်ာက္ျပားနွစ္ျပားကိုေပးေတာ္
မူ၏။
မွတ္ခ်က္။သမၼာက်မ္းစာ၌ေဖၚျပခ်က္မွာ ေျခာက္ရက္အလုပ္လုပ္ရမယ္ဆိုေသာအခ်က္ကိုေတြ႕ရ
သည္၊သတၳမေန႔သည္ထာဝရဘုရားသခင္၏သန့္ရွင္းေသာေန့ရက္ျဖစ္ေၾကာင္းေဖၚျပထားသည္။
ဥပုသ္ေန့ အလုပ္ေသာ သူမည္ကားဧကန္အေသခံရမည္ဟူေသာအမိန့္ေတာ္ရွိေၾကာင္းကိုေဖၚျပ
ထားသည္ျဖစ္၍။ကၽြန္ပ္တို့သည္ဘုရားသခင္၏အမိန့္ေတာ္ကိုလြန္ဆန္နိုင္ေသာအခြင့္မရွိေၾကာင္း
နားလည္နိုင္သည္။ဥပုသ္ေန႔တို့သည္ ဘုရားသခင္ဖန္ဆင္းေတာ္မူေသာအမွတ္သားျဖစ္ေၾကာင္း
ကိုေဖၚျပထားသည္ကိုနားလည္နိုင္သည္။ဥပုသ္ေန့သည္လည္း ကၽြန္ပ္တို့နွင့္ထာဝရဘုရားသခင္
နွင့္ ထာဝရ ဘုရားသခင္ကိုယံုၾကည္ေသာသူအေပါင္းတို့နွင့္ စပ္ၾကား၌ သက္ေသလကၡဏာ ပဠိညာဥ္ တရားျဖစ္ေၾကာင္းကိုေဖၚျပထားသည္။ ပဠိညာဥ္ဆိုေသာစကားမွာ ဂတိသစၥာစကား
ဂတိကဝတ္ျပုျခင္း သစၥာေစာင့္တည္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္ ဟူ၍ အဓိပၸါယ္သက္ေရာက္သည္ ကၽြန္ပ္
တို့သည္ ေယရႈခရစ္ေတာ္အားျဖင့္သာလွ်င္ ထာဝရဘုရားနွင့္ဆက္သြယ္နိုင္ေသာအခြင့္ေကာင္း
တရပ္ျဖစ္သည္ ဆက္၍ သိရွိနိုင္ေသာအခ်က္လက္မ်ား ထိုပဠိညာဥ္ေက်ာက္ျပားနွစ္ခ်က္သည္
ထာဝရ ဘုရားသခင္ကိုယ္တာ္တိုင္လက္ညွိုးေတာ္အားျဖင့္အကၡရာတင္ေၾကာင္းကိုေတြ့
ရွိရသည္
ေယရႈခရစ္တာ္ ပညတိၱိက်မ္း အနာဂတိၱိက်မ္းမ်ား ကိုဖ်က္ျခင္းကိုေတြ႕ရနိုင္သေလာ့
ဖတ္စရာသမၼာက်မ္းစာ ရွင္မႆဲခရစ္ဝင္က်မ္း အခန္းၾကီး ငါး၅အခန္းငယ္တစ္ဆယ္ခုနွစ္မွတစ္
ဆယ္ရွစ္ကို ဖတ္ရႈပါက ေတြ့ရွိနိုင္ ေသာအခ်က္လက္ျဖစ္သည္
ပညတၱိက်မ္း၊ အနာဂတိၱိက်မ္းမ်ားကို ဖ်က္ပယ္ျခင္းငွါ ငါလာသည္ဟု မထင္ၾကနွင့္ ။ဖ်က္ပယ္
ျခင္းငွါ ငါလာသည္မဟုတ္။ျပည့္စံုျခင္းငွါငါလာသတည္း။- ငါအမွန္ဆိုကား၊ေကာင္းကင္နွင့္ေျမ
ၾကီးမပ်က္စီးမွီ တိုင္ေအာင္ ပညတၱိက်မ္း၌အငယ္ဆံုးေသာ စာလံုးဗိႏၶုတလံုးမွ် ျပည့္စံုျခင္းသို့ မ
ေရာက္မွီ မပ်က္စီးရ။
မွတ္ခ်က္
ေယရႈခရစ္မိန့္မူေတာ္ေသာ အခ်က္မ်ားမွာ ေယရႈခရစ္ေတာ္သည္ ပညတၱိအနာဂတိၱိက်မ္းရွိ
သမွ်တို့ကိုျပည့္ရန္အတြက္သာလာေၾကာင္းကိုေဖၚျပသည္ကိုေတြ့ရွိသည္။ေကာင္းကင္နွင့္
ေျမၾကီးပ်က္စီေသာ္လည္း ရွိသမွ်ေသာပညတၱိအနာဂတိၱက်မ္းတို့သည္မပ်က္ေၾကာင္းကိုေဖၚ
ျပသည္ျဖစ္၍ အဘယ္မွ်ေလာက္ ပညတ္တရားတို့သည္အေရပါေၾကာင္းခရစ္ေတာ္ကို
ယ္တိုင္
ေအာင္သက္ခံေတာ္မူေေၾကာင္းသိရွိနားေပသတည္း
ေယရႈခရစ္သည္အဘယ္သို့မိန့္ေတာ္ေၾကာင္းကိုသိရွိနားလည္ၾကမည္ေလာ့
ငါ့ကိုခ်စ္လွ်င္ ငါပညတ္ကိုေစာင့္ေရွာက္ၾကေလာ့။ ရွင္ေယာဟန္ခရစ္ဝင္က်မ္း၁၄း အခန္းငယ္
တစ္ဆယ္ငါး၌ ေဖၚျပခ်က္မွာ ငါကိုခ်စ္လွ်င္သာလွ်င္ပညတ္ေတာ္တို့ေစာင့္ေရွာက္ပါဟူ၍ေဖၚျပ
ထားသည္ ဓမၼမိတ္ေဆြတို့ ကၽြန္ပ္တို့သည္ ေယရႈခရစ္ကိုနွစ္လံုးသားအထဲ၌ကအမွန္တကယ္
ခ်စ္ေသာသူလွ်င္ ပညတိၱက်မ္း အနာဂတၱိက်မ္းကိုေစာင့္ေရွာက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္းတင္ျပ
လိုက္ပေပသတည္း
ကၽြန္ပ္တို့သည္ မုသာကိုသံုးေသာခရစ္ယာန္နွင့္ စစ္မွန္ေသာခရစ္ယာန္အဘယ္သို့ပိုင္းျခား၍
သိရွိနိုင္ၾကမည္သည္မွာ ရွင္ေယာဟန္ၾသဝါဒစာပ႒မေစာင္ အခန္းၾကီးနွစ္၂ အခန္းငယ္သံုး၃မွေျခာက္အထိဖတ္ရႈေသာ အခါတြင္မုသာကိုသံုး ခရစ္ယာန္ကိုေတြ႕ရွိနိုင္လည္
ရေၾကာင္းသမၼာက်မ္းစာမွေဖၚျပထားသည္ကိုေတြ႕ပါသည္
ထိုသခင္ကို ကိုယ္တိုင္သိကၽြမ္းသည္ အဘယ္သို့ သိရသနည္းဟူမူကား၊ပညတ္ေတာ္တို့ကို
ေစာင့္ေရွာက္လွ်က္သိရသတည္း။ ထိုသခင္ငါသိ၏ဟုပညတ္ေတာ္တို့ ကိုမေစာင့္ဘဲလ်က္ဆို
ေသာသူသည္မုသာကိုသံုးေသာျဖစ္၍ ထိုသူ၌သစၥာမရွိ။-ထိုသခင္၏စကားေတာ္ကိုနားေထာင္
ေသာသူမည္ကား၊ ဘုရားသခင္ကို ခ်စ္ျခင္းေမတၱာနွင့္အမွန္ျပည္စံု၏။ငါတိုသည္ထိုသခင္၌ရွိ
ေၾကာင္းထိုသို့အားျဖင့္သိရၾက၏။ ထိုသခင္၌ငါတည္ဟုဆိုေသာသူသည္၊ထိုသခင္က်င့္ေတာ္မူ
သည္နည္းတူက်င့္ရမည္။
မွတ္ခ်က္။
ကၽြန္ပ္တို့သည္ခရစ္ေတာ္ကိုယံုၾကည္ေသာသူစစ္မွန္လွ်င္၊ပညတ္တရားေတာ္အတိုင္းလိုက္ေရွာက္
ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္းသမၼာက်မ္းစာမွာေဖၚျပသည္ျဖစ္၍ ပညတ္တရားေတာ္တို့မေစာင္နွင့္ေယရႈခ
ရစ္ေတာ္ကိုယံုၾကည္ပါတယ္ဟုဆိုေသာသူအေပါင္းတို့သည္လည္း သမၼာက်မ္းစာမွေဖၚခ်က္မွာ
ထိုသူတို့သည္ သစၥာမရွိေသာသူမ်ားဟူ၍ေတြ႕ရွိသည္
သစၥာပ်က္ေသာသူတို့၏လမ္းအဆံုးကဘယ္သို့ရွိသည္သနည္မူကား ဗ်ာဒိတ္က်မ္း ၂၁း အခန္းငယ္ ၈၌ ေတြ႕ရွိေသာအခ်က္မွာ အဘယ္သို့ေသာဟူနားလည္နိုင္ၾကေလာ့
ေၾကာက္တတ္ေသာသူ၊မယံုၾကည္ေသာသူ၊စက္ဆုပ္ ရံႊံ႕ရွာဘြယ္ေသာသူ။လူအသက္ကိုသတ္
ေသာသူ၊မတရားေသာေမထုန္၌မွီဝဲေသာသူ၊ျပုစားတတ္ေသာသူ၊သစၥာပ်က္ေသာသူအေပါင္း
တို့မူကား၊ဒုတိယေသျခင္း တည္းဟူေသာ ကန့္နွင့္ေလာင္ေသာမီးအိုင္ထဲ၌မိမိအဘို့ကိုရၾကလိမ့္
မည္
မွတ္ခ်က္။ေၾကာက္တတ္ေသာသူ။ဆိုေသာစကားမွာ အခ်ို႕ေသာသူမ်ားတို့သည္ လူမုန္းမွာ
ေၾကာက္၍ မေျပာရဲေသာသူမ်ား မယံုၾကည္ေသာသူ၊ခရစ္ယာန္ျဖစ္ပါလ်က္နွင့္ ဘုရားသခင္
စကားေတာ္မ်ား ကိုအဟုတ္ကိုအဟုတ္အမွန္တိုင္းမေဟာေျပာေသာသူမ်ား၊လူအသက္ကို
သတ္ေသာသူမ်ားဆိုေသာစကားမ်ား၌၊လူကိုသတ္လက္နက္အားျဖင့္သတ္သည္မဟုတ္ သမၼာ
တရားမ်ားလႊဲမွားစြားသင္ျပေသာသူမ်ားတို့သည္ပါဝင္သည္။ေမထုန္၌ဆိုေသာစကားမ်ားအဓိပၸါယ္
မ်ားစြာရွိေၾကာင္းေတြရသည္။ ဘုရားသခင္၏ ဥပုသ္ေတာ္ေန့ကို မေစာင့္ထိန္းဘဲေလာကီမွ
သိည့္မွတ္ျပုထား ေသာ ဥပုသ္ေန့ကိုေစာင့္ထိန္းျခင္းအားျဖင့္ေသာ၎တို့အတြင္ပါေၾကာင္းသိရ
သည္။သစၥာပ်က္ေသာသူဆိုေသာစကားမွာ ဘုရားသခင္၏ပဠိညာဥ္ေတာ္ပညတ္တရား၌ သစၥာျပုျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္းသိရသည္။