ယဇ္ပုေရာဟိတ္တို႔သည္လည္း ငါ၏တရားကို ဖ်က္၍၊ ငါ၏ သန္႔ရွင္းရာဌာကိုလည္း ညစ္ညဴးေစၾက၏။ သန္႔ရွင္း ေသာအရာ၊ မသန္႔ရွင္းေသာအရာ တို႔ကို မပိုင္းျခား၊ စင္ၾကယ္ေသာအရာ၊ မစင္ၾကယ္ေသာ အရာတို႔ကို ေရာေႏွာ ၾက၏။ ငါ၏ ဥပုသ္ေန႔တို႔မွ လည္းမ်က္ႏွာ လဲႊၾက၏။ သူတို႔အလယ္၌ ငါသည္ ရႈတ္ခ်ျခင္းကို ခံရ၏။
မင္းတို႔ သည္ လည္း အေကာင္ကို ကိုက္ျဖတ္ေသာ ေတာေခြးကဲ့သို႔ ျပည္အလယ္၌ျဖစ္၍၊ မတရားေသာ စီးပြားကိုရွာ လိုေသာငွာ လူအသက္ကို သတ္၍၊ သူတပါးတို႔ကို သုတ္သင္ပယ္ရွင္းတတ္ၾက၏။
ပေရာဖက္တို႔ကလည္း၊ အရွင္ထာဝရဘုရား မိန္႔ေတာ္မူသည္ဟု ထာဝရဘုရား မိန္႔ေတာ္မမူဘဲ၊ အခ်ည္းႏွီးေသာ အရာကိုျမင္၍၊ မုသားစကားကို ေဟာေျပာလ်က္၊ သူတို႔ကို အဂၤေတႏွင့္ မြမ္းမံၾက၏။ေယဇေက်လအနာဂတၱိက်မ္း ၂၂း၂၆-၂၈
သို႔ရာတြင္ သူတို႔ေနေသာ တပါးအမ်ိဳးသားတို႔ေရွ႕မွာ ငါ၏နာမအေသေရကို မပ်က္ေစျခင္းငွါ ငါသည္နာမေတာ္အတြက္စီရင္၍၊ တပါးအမ်ိဳးသား တို႔ေရွ႕မွာထင္ရွားလ်က္၊ သူတို႔ကို အဲဂုတၱဳျပည္မွ ႏႈတ္ေဆာင္ေလ၏။
အဲဂုတၱဳျပည္မွ ႏႈတ္ေဆာင္၍ ေတာသို႔ေရာက္ေသာအခါ၊
က်င့္ေသာသူ၌ အသက္ရွင္စရာ အေၾကာင္း ျဖစ္ေသာ ငါ၏ စီရင္ထံုးဖဲြ႔ခ်က္တို႔ကို ငါေဘာ္ျပ၏။
ထိုမွတပါး ငါထာဝရဘုရား သည္ သူတို႔ကို သန္႔ရွင္းေစသည္ဟု သူတို႔သည္ သိမည္အေၾကာင္း၊ ငါႏွင့္ သူတို႔စပ္ၾကားမွာ လကၡဏာသက္ေသျခင္းေစျခင္းငွါ၊ ငါ၏ဥပုသ္ေန႔တို႔ကို ငါခန္႔ထား၏။
သို႔ရာတြင္ ဣသေရလအမ်ိဳးသည္ ေတာ၌ ငါ့ကို ပုန္ကန္ၾက၏။ က်င့္ေသာသူ၌ အသက္ရွင္စရာ အေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ငါ၏ စီရင္ထံုးဖဲြ႔ခ်က္တို႔ကို မေစာင့္ေရွာက္၊ မထီမဲ့ျမင္ျပဳ၍ ငါ၏ ဥပုသ္ေန႔တို႔ကို အလြန္ရႈတ္ခ်ၾက ၏။ ထိုအခါ သူတို႔ဖ်က္ဆီးျခင္းငွါ၊ ေတာ၌သူတို႔အေပၚသို႔ ငါ့အမ်က္အရွိန္ကို သြန္းေလာင္းမည္ဟု အႀကံရွိ၏။ယဇေက်လအနာဂတၱိက်မ္း ၂၀း ၉-၁၂
ထာဝရဘုရား မိန္႔ေတာ္မူသည္ကား၊ ငါ၏ဥပုသ္ေန႔ကိုေစာင့္လွ်က္၊ ငါႏွစ္သက္ေသာအရာကိုေရြးယူ၍၊ ငါ၏ပဋိိညာဥ္ကို မွီဝဲေသာမိန္းမ လွ်ာတို႔အား၊ေဟရွယအနာဂတိၱက်မ္း ၅၆း၄
ထုိသို႔ျပဳေသာသူ၊ အၿမဲစြဲလမ္းေသာ လူသားသည္၊ ဥပုသ္ေန႔ကိုမရႈတ္ခ်။ ေစာင့္ေရွာက္၍ ဒုစရုိက္ကို မျပဳမည္အေၾကာင္း၊ မိမိလက္ကိုခ်ဳပ္တည္းလွ်င္လည္း မဂၤလာရွိ၏။
ေဟရွာယအနာဂတိၱိက်မ္း ၅၆း၂
ငါတို႔မူကား၊ ယံုၾကည္ေသာသူျဖစ္၍ ဘုရားသခင္၏ ခ်မ္းသာထဲသို႔ဝင္ရၾက၏။ ထုိသို႔ႏွင့္အညီ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ကား၊ သူတို႔သည္ငါ၏ ခ်မ္းသာထဲသို႔မဝင္ရၾကဟု အမ်က္ထြက္၍ ငါက်ိန္ဆိုသည္ ဟုလာ၏။ ခ်မ္းသာဟုဆုိေသာ္၊ ကမၻာဦးကပင္အမႈအရာတို႔ကိုၿပီးစီး၍ ၿငိမ္ဝမ္ေတာ္မူရာခ်မ္းသာဟု ဆိုလိုသတည္း။
ခုနစ္ရက္ေျမာက္ေသာေန႔ကိုအေၾကာင္း၊ ျပဳ၍က်မ္းစာတခ်က္၌ လာသည္ကား၊ ဘုရားသခင္သည္ မိမိအမႈအရာ အလံုးစံုတို႔ကို ၿပီးစီး၍ခုနစ္ရက္ေျမာက္ေသာေန႔၌ ၿငိမ္ဝပ္စြာ ေနေတာ္မူ၏ဟု လာသတည္း။ေဟျဗဲၾသဝါဒစာ ၄း၃-၄
ထိုသို႔ ေကာင္းကင္ေျမႀကီးႏွင့္တကြ၊ ခပ္သိမ္းေသာ တန္ဆာတို႔သည္ ၿပီးစီးလ်က္ရွိၾက၏။
သတၱမေန႔ရက္ ေရာက္လွ်င္၊ ဘုရားသခင္သည္ ဖန္ဆင္းေသာအမႈကို လက္စသတ္ေတာ္မူခဲ့ၿပီးသည္ျဖစ္၍၊ ဖန္ဆင္းသမွ်ေသာ အမႈအရာတို႔သည္ ၿပီးစီး ၿပီးမွ၊ ထိုသတၱမေန႔၌ ၿငိမ္ဝပ္စြာေနေတာ္မူ၏။
ထိုသတၱမေန႔ကို ဘုရားသခင္သည္ ေကာင္းႀကီးေပး၍ သန္႔ရွင္းေစ ေတာ္မူ၏။ အေၾကာင္းမူကား၊ ဖန္ဆင္းျပဳျပင္ေတာ္မူေသာ အမႈအရာအလံုးစံုတို႔သည္ ၿပီးစီးေသာေၾကာင့္၊ ထိုေန႔ရက္၌ ၿငိမ္ဝပ္စြာေနေတာ္မူ၏။
ဤအေၾကာင္းအရာကား၊ ထာဝရအရွင္ဘုရားသခင္ ေကာင္းကင္ႏွင့္ ေျမႀကီးကို ဖန္ဆင္းေတာ္ မူေသာ ေန႔၊ ဖန္ဆင္းရာကာလ၌ ေကာင္းကင္ႏွင့္ေျမႀကီး၏ မူလအတၳဳပၸတၱိေပတည္း။ ကမၻာဦးက်မ္း ၂း၁-၄
သို႔ေသာ္လည္း၊ သူတို႔၏ သားေျမးတို႔သည္ငါ့ကို ပုန္ကန္ၾက၏။ က်င့္ေသာသူ၌ အသက္ရွင္စရာ အေၾကာင္းျဖစ္က်င့္ေသာသူတို႔၌ အသက္ရွင္စရာအေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ငါ၏ စီရင္ထံုးဖဲြ႔ ခ်က္တို႔ကို မေစာင့္ေရွာက္၊ မက်င့္ႀကံဘဲေန၍ ငါ၏ ဥပုသ္ေန႔တို႔ကို ရႈတ္ခ်ၾက၏။ ထိုအခါ ငါသည္ သူတို႔၌ ေဒါသစိတ္ ကို ေျပေစျခင္းငွါ၊ ေတာထဲမွာ ငါ၏ အမ်က္အရွိန္ကို သူတို႔အေပၚသို႔ သြန္းေလာင္းမည္ဟု အႀကံရွိ၏၊၊
သို႔ရာတြင္ ငါႏႈတ္ေဆာင္ျခင္း ေက်းဇူးသိျမင္ေသာတပါးအမ်ိဳးသားတို႔ေရွ႔မွာ ငါ၏ နာမအသေရကို မပ်က္ေစျခင္းငွါ ငါသည္ နာမေတာ္အတြက္ျပဳ၍ သည္းခံလ်က္ေန၏။
ေယဇကေ်လအနာဂတိၱိက်မ္း ၂၀း၂၁း၂၂
ငါသည္ သင္တို႔၏ ဘုရားသခင္ ထာဝရဘုရားျဖစ္၏။ ငါ၏ စီရင္ထံုးဖဲြ႔ ခ်က္တို႔ကို ေစာင့္ေရွာက္၍ က်င့္ႀကံၾကေလာ့။
ငါ၏ ဥပုသ္ေန႔တို႔ကိုလည္း သန္႔ရွင္းေစေလာ့။ ငါသည္ သင္တို႔၏ ဘုရားသခင္ ထာဝရဘုရားျဖစ္သည္ဟု၊ သင္တို႔သည္ သိမည္အေၾကာင္း၊ ထိုဥပုသ္ေန႔တို႔ကို ငါႏွင့္ သင္တို႔စပ္ၾကားမွာ လကၡဏာ သက္ေသျဖစ္ေစၾကေလာ့ဟု ငါဆို၏။ေယဇကေ်လအနာဂတိၱိက်မ္း ၂၀း၁၉-၂၀
ငါသည္ သင္တို႔ကို သန္႔ရွင္းေစေသာ ထာဝရဘုရားျဖစ္ေၾကာင္းကို သင္တို႔သိေစျခင္းငွါ၊ ငါႏွင့္သင္တို႔၏ သားစဥ္ေျမးဆက္ စပ္ၾကား၌ လကၡဏာသက္ေသျဖစ္ဘို႔ရာ၊ ငါ့ဥပုသ္ေန႔ကို စင္စစ္ေစာင့္ရၾကမည္။
ဥပုသ္ေန႔သည္ သင္တို႔အား သန္႔ရွင္းေသာ ေၾကာင့္ ထိုေန႔ကို ေစာင့္ရၾကမည္။ ဥပုသ္ေန႔ကို ဖ်က္ေသာသူတိုင္း အေသခံရမည္။ ထိုေန႔၌ အလုပ္လုပ္ေသာသူ မည္သည္ကား မိမိအမ်ိဳးမွ ပယ္ရွင္းျခင္းကိုခံရမည္။
ေျခာက္ရက္ပတ္လံုး အလုပ္လုပ္ရမည္။ သတၱမေန႔သည္ ထာဝရဘုရားအား သန္႔ရွင္း၍ၿငိမ္ရေသာ ဥပုသ္ေန႔ျဖစ္၏။ ဥပုသ္ေန႔၌ အလုပ္လုပ္ေသာသူမည္ သည္ကား ဧကန္ အမွန္အေသခံရမည္။
သို႔ျဖစ္၍ ဣသေရလအမ်ိဳးသား အစဥ္အဆက္တို႔သည္၊ ထာဝရပဋိိညာဥ္ျဖစ္ေစျခင္းငွါ၊ ဥပုသ္ေန႔ရက္ အစဥ္အတိုင္း ဥပုသ္ေစာင့္ရၾကမည္။
ထိုသို႔ေစာင့္လွ်င္၊ ငါႏွင့္ ဣသေရလ အမ်ိဳးသားစပ္ၾကား၌ ထာဝရလကၡဏာသက္ေသ ျဖစ္လိမ့္မည္။ အေၾကာင္းမူကား ထာဝရဘုရား သည္ မိုဃ္းေကာင္းကင္ႏွင့္ ေျမႀကီးကို ေျခာက္ရက္တြင္ဖန္ဆင္း၍၊ သတၱမေန႔ရက္၌ ၿငိမ္ဝပ္စြာေနလ်က္၊ အားျဖည့္ေတာ္မူသည္ဟု ေမာေရွအား မိန္႔ေတာ္မူ၏။
ထိုသို႔ ဘုရားသခင္သည္ သိနာေတာင္ေပၚမွာ၊ ေမာေရွႏွင့္ႏႈတ္ဆက္ေတာ္မူသည္ အဆံုး၌၊ လက္ညွိဳးေတာ္ႏွင့္ အကၡယာတင္ေသာ သက္ေသခံခ်က္ ေက်ာက္ျပားႏွစ္ျပားကို ေပးေတာ္မူ၏။ထြက္ေျမာက္ရာက်မ္း ၃၁း၁၃-၁၈
ပညတ္တရားနွစ္မ်ိူး အေၾကာင္း
၁။ေနာက္ဆံုး၌ တရားစီရင္ျခင္း အေယာက္ဆီတိုင္တို့ရွိသနည္း
လႊတ္ျခင္းတရားအတုိင္းစီရင္ျခင္းကိုခံရလတံ့ေသာသူက့ဲသုိ႔၊ စကားေျပာျခင္း၊ အမႈျပဳျခင္းကိုစီရင္ၾကေလာ့။ ရွင္ယာကုပ္ၾသဝါဒစာ၂း၁၂အခ်ဳပ္အျခာစကားဟူမူကားဘုရားသခင္ကိုေၾကာက္ရြံ႔၍၊ပညတ္ေတာ္တို႔ကိုေစာင့္ေရွာက္ ေလာ့။ဤေရြ႔ကား၊လူႏွင့္ဆိုင္ေသာအမႈဟူကားအလံုးစံုတို႔ကိုခ်ဳပ္ျခာသတည္း။အေၾကာင္းမူကား၊ဘုရားသခင္သည္ခပ္သိမ္းေသာဝွက္ထားျခင္းမွစ၍၊အလံုးစံုေသာအမႈ၊ ေကာင္းမေကာင္းရွိသမွ်တုိ႔ကိုစစ္ေၾကာ၍၊တရားသျဖင့္စီရင္ေတာ္မူလတံ့သတည္း။ ေရွာလမုန္မင္းႀကီး စီရင္ေရးထားေသာ ေဒသနာက်မ္းၿပီး၏။ေဒသနာက်မ္း၁၂း ၁၃-၁၄
၂။ပညတ္တရားအဘယ္သို့ပညတ္တရားအားျဖင့္ဘူရားသခင္၏လူမ်ိူးတို့ကိုတရားစီရင္ျခင္းရွိမည္သနည္း။ငါတို႔ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ေသာဝိနည္းအထံုးအဖဲြ႔ ႏွင့္စပ္ဆိုင္ေသာလက္မွတ္ကိုေခ်၍၊လက္ဝါးကပ္တိုင္မွာရုိက္ထားလ်က္၊ငါတို႔စပ္ၾကားထဲကပယ္ရွင္းေတာ္မူၿပီ။အထြဋ္အျမတ္၊အာဏာစက္မ်ားကိုလုယူလွ်င္၊ထင္ရွားစြာထုတ္ျပ၍ လက္ဝါးကပ္တိုင္ေတာ္အားျဖင့္ ေအာင္ပြဲကိုခံေတာ္မူၿပီ။ထုိေၾကာင့္စားေသာက္ျခင္းအမႈ၊ပြဲေန႔၊ လဆန္းေန႔၊ ဥပုသ္ေန႔တို႔ကို ေစာင့္ျခင္းအမႈတြင္ သင္တို႔ကို အဘယ္သူမွ်မစစ္ေၾကာမစီရင္ေစႏွင့္။ထိုအရာတို႔သည္ ေနာက္ျဖစ္လတံ့ေသာ အရာတို႔၏အရိပ္ျဖစ္ၾက၏။ ကိုယ္မူကားခရစ္ေတာ္၏ကိုယ္ျဖစ္၏။ေကာေလာသဲၾသဝါဒစာ ၂း ၁၄း၁၇
၃။ပညတ္တရား နွစ္မ်ိူးတို့၌ အဘယ္သို့ေခၚဆိုသနည္းေမာေရွ၏ ပညတၱိက်မ္းစာ၌လာသည္ကား၊စပါးနင္းနယ္ေသာ ႏြား၏ႏႈတ္ကိုမခ်ဳပ္တည္းရဟုလာ၏။ဘုရားသခင္သည္ ႏြားကိုသာ ပမာဏျပဳေတာ္မူသေလာ။ ေကာရိ ႏၱဳ ၾသဝါဒစာပဌမေစာင္ း၉း၉
၄။ဒုစရိတ္ကိုလြန္က်ူးေသာ သူမည္သည္ကား အဘယ္သို့ရွိသနည္းဒုစရုိက္ကို ျပဳေသာသူမည္သည္ကား၊ ပညတ္ေတာ္ကိုလြန္က်ဴး၏။ ဒုစရုိက္သည္ကား ပညတ္ေတာ္ ကိုလြန္ က်ဴးျခင္းျဖစ္သတည္း။ ရွင္ေယာဟန္ၾသဝါဒစာပဌမေစာင္ ၃း၄
၅။ထာဝရဘုရားသခင္အားျဗဟံသည္ အဘယ္သု့ိရွိသည္ဟူ၍မိန့္ေတာ္မူသနည္းအေၾကာင္းမူ ကား၊ အာျဗဟံသည္ငါ့စကားကုိနားေထာင္၍၊ငါစီရင္မွာထားေသာပညတ္တရားအမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔ကို ေစာင့္ေရွာက္ သတည္း ဟုမိန္႔ေတာ္မူ၏။ကမာၻဦးက်မ္း ၂၆း ၅
၆။ပညတ္ဝပ္နည္းနွင့္ဆိုင္ေသာ ပညတ္တရား အဘယ္အတြက္ေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚလာသနည္းအခ်ိန္ေစ့ေသာအခါ၊ ကာဣနသည္ ထာဝရဘုရားထံပူေဇာ္သကၠာဘုိ႔၊ ေျမအသီးကိုေဆာင္ခဲ့၏။အာေဗလသည္လည္း၊ မိမိသုိးစုတြင္ အဦးဘြား ေသာသားအခ်ဳိ႔ႏွင့္၊သိုးဆီဥကိုေဆာင္ခဲ့၏။ထာဝရဘုရားသည္အာေဗလႏွင့္ သူ၏ပူေဇာ္သကၠာကုိ ပမာဏျပဳေတာ္မူ၏။ကမာၻဦးက်မ္း၄း၃-၄အာေဗလသည္၊ ကာဣနပူေဇာ္ေသာယဇ္ထက္သာ၍ ျမတ္ေသာယဇ္ကို၊ယံုၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ဘုရားသခင္အား ပူေဇာ္၏။ ထိုသို႔ေသာ ယဇ္ကိုပူေဇာ္၍၊ မိမိေျဖာင့္မတ္သည္ဟု သက္ေသခံေတာ္မူျခင္းကိုရေလ၏။အဘယ္သို႔နည္းဟူမူကား၊ သူလွဴေသာ အလွဴကိုဘုရားသခင္သည္လက္ခံေတာ္မူ၏။သို႔ျဖစ္၍၊အာေဗလသည္ ေသလြန္ေသာ္လည္း ယခုပင္ တရား ေဟာေသး၏။ ေဟျဗဲၾသဝါဒစာ ၁၁း၄
၇။ထာဝရ ဘုရားသခင္သည္ ေမာေရွအား အဘယ္ကဲ့သို့မိန့္ေတာ္မူသနည္းထာဝရဘုရားသည္ လည္း၊မီးထဲကသင္တို႔အားမိန္႔ျမြက္ေတာ္မူ၏။သင္တို႔သည္သဏၭာန္ေတာ္ကိုမျမင္ရဘဲ၊စကားေတာ္အသံကို သာၾကား ရၾက၏။သင္တို႔က်င့္စရာဘို႔ မွာထားေတာ္မူေသာ ပဋိညာဥ္တရားတည္း ဟူေသာပညတ္ေတာ္ဆယ္ပါးတုိ႔ကို မိန္႔ျမြက္၍ ေက်ာက္ျပား ႏွစ္ျပားေပၚ၌ ေရးထားေတာ္မူ၏။တုိ႔သည္သြား၍ဝင္စားေသာျပည္၌ က်င့္စရာဘို႔ သင့္တုိ႔အား ငါသြန္သင္ ရေသာစီရင္ထုံးဖြဲ႔ခ်က္တို႔ကိုလည္း၊ထုိအခါထာဝရဘုရားသည္ ငါ့အားမွာထား ေတာ္မူ၏။တရားေဟာရာက်မ္း ၄း ၁၂-၁၃
၈။ေမာေရွသည္ပညတ္တရားစကားေတာ္အလံုးစံုးတိုကိုအကုန္အစင္ ေရးထားျပီးမွာအဘယ္သို့ထားသနည္းေမာေရွသည္ ဤပညတ္တရားစကားေတာ္အလုံးစံု တို႔ကိုအကုန္အစင္ ေရးထားၿပီးမွ၊ထာဝရဘုရား၏ပဋိိညာဥ္ေသတၱာေတာ္ကိုထမ္းေသာ ေလဝိသားကိုေခၚ၍၊ဤပညတၱိက်မ္းစာသည္သင္တို႔အမ်ိဳးတဘက္၌သက္ေသျဖစ္မည္အေၾကာင္း၊ ထိုစာကိုယူ၍သင္တို႔ ဘုရားသခင္ ထာဝရဘုရား၏ ပဋိိညာဥ္ေသတၱာေတာ္ အနားမွာတင္ထားၾကေလာ့။ တရားေဟာရာက်မ္း ၃၁း၂၄-၂၆
၉။ဘုရားသခင္ ေပးသာနားေတာ္မူေသာ ပညတ္ေတာ္ဘယ္နပါးရွိသနည္းထုိစကားေတာ္ကို ထာဝရဘုရားသည္ေတာင္ေပၚမွမီး၊မိုဃ္းတိမ္၊ထူထပ္ေသာ ေမွာင္မိုက္ထဲကႀကီးစြာေသာအသံႏွင့္ သင္တို႔စည္းေဝးရာ ပရိသတ္အေပါင္းတို႔အားမိန္႔ႁမြက္ေတာ္မူ၏။ထပ္၍မိန္႔ႁမြက္ေတာ္မမႈ။ထုိစကားေတာ္ကိုလည္း ေက်ာက္ျပားႏွစ္ျပားေပၚမွာေရး၍ ငါ၌အပ္တာ္မူ၏။ တရားေဟာရာက်မ္း၅း၂၂
၁၀။ဝပ္နည္းနွင့္ပညတ္တရား အဘယ္သို့ရွိၾကသနည္းအဘယ္သို႔နည္းဟူမူကား၊ ထိုသခင္သည္ငါတို႔၏ရန္ၿငိမ္းျခင္းအေၾကာင္း ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ဝိနည္းအထံုးအဖြဲ႔ႏွင့္စပ္ဆိုင္ေသာ ပညတ္တရားတည္းဟူေသာရန္ၿငိဳးဖြဲ႔ျခင္း၏အေၾကာင္းကိုကိုယ္ခႏၶြာေတာ္တြင္ပယ္ရွင္းေတာ္မူသျဖင့္၊ပိုင္းျခားလ်က္ရွိေသာစပ္ၾကားအုတ္တန္တိုင္းနံရံကိုၿဖိဳဖ်က္၍လူမ်ိဳးႏွစ္စုတို႔ကိုတစုတည္း ျဖစ္ေစေတာ္မူ၏။ အေၾကာင္းမူကား၊ ရန္ကိုၿငိမ္းေစၿပီးလွ်င္၊ ဧဖက္ၾသဝါဒစာ ၂း၁၅
၁၁။ထာဝရဘုရားသခင္၏ပညတ္တရားနွင့္ထာဝရဘုရားသခင္၏ပညတ္တရားေတာ္တို့အဘယ္သို့ရွိသနည္းထာဝရဘုရား၏တရားေတာ္သည္စံုလင္သည္ျဖစ္၍စိတ္ဝိညာဥ္ကို ျပဳျပင္တတ္၏။ထာဝရဘုရား၏သက္ေသခံေတာ္မူခ်က္သည္ဟုတ္မွန္သည္ျဖစ္၍မလိမၼာေသာသူတို႔ကိုလိမၼာေစတတ္၏။ထာဝရဘုရား၏နည္းဥပေဒသတို႔သည္ ေျဖာင့္မတ္သည္ျဖစ္၍ စိတ္ႏွလံုးကိုရႊင္လန္းေစတတ္၏။ ထာဝရဘုရား၏ပညတ္ေတာ္သည္စင္ၾကယ္သည္ျဖစ္၍မ်က္စိကိုရွင္းလင္းေစတတ္၏၊၊ထာဝရဘုရားကို ေၾကာက္ရြံ႔ျခင္းသေဘာသည္သန္႔ရွင္းသည္ျဖစ္၍ကာလအစဥ္အျမဲတည္၏။ထာဝရဘုရား၏စီရင္ေတာ္မူခ်က္တို႔သည္သစၥာတရားႏွင့္ညီ၍တညီတ ၫြတ္တည္း ေျဖာင့္မတ္ၾက၏။ ဆာလံက်မ္း၁၉း၇-၉
၁၂။ထာဝရ ဘုရားသခင္သည္ အဘယ္သို့နွစ္သက္ေတာ္မုသနည္းထာဝရဘုရားသည္မိမိေျဖာင့္မတ္ျခင္းေၾကာင့္အားရႏွစ္သက္သျဖင့္၊တရားေတာ္ကိုေျမွာက္၍ဂုဏ္သေရႏွင့္ျပည့္စံုေတာ္မူေစသည္။ ေဟရွာယအနာဂတိၱက်မ္း ၄၂း ၂၁
၁၃။ေယရႈခရစ္ေတာ္ အဘယ္သို့ျပည့္စံုျခင္းငွါလာသနည္းပညတၱိက်မ္း၊အနာဂတၱိက်မ္းမ်ားကိုဖ်က္ပယ္ျခင္းငွါငါလာသည္ဟုမထင္ၾကႏွင့္။ဖ်က္ပယ္ျခင္းငွါငါလာသည္မဟုတ္။ ျပည့္စံုျခင္းငွါငါလာသည္တည္း။ငါအမွန္ဆိုသည္ကား၊ ေကာင္းကင္ႏွင့္ ေျမႀကီးမပ်က္စီးမွီတိုင္ေအာင္၊ပညတၱိက်မ္း၌ အငယ္ဆံုးေသာစာလံုး ဗိႏၶဳတလံုးမွ်ျပည့္စံုျခင္းသို႔ မေရာက္မီွမပ်က္စီးရ။ ရွင္မႆဲခရစ္ဝင္၅း၁၇-၁၈ ငါသည္ငါ့ခမည္းေတာ္၏ပညတ္တို႔ကို ေစာင့္ေရွာက္၍ခမည္းေတာ္၏ ေမတၱာ၌တည္ေနသကဲ့သို႔သင္တို႔သည္ငါ့ပညတ္တို႔ကို ေစာင့္ေရွာက္လွ်င္၊ ငါ့ေမတၱာ၌ တည္ေန ၾကလိမ့္မည္။ ရွင္ေယာဟန္ခရစ္ဝင္ ၁၅း၁၀ျပစ္မွားျခင္းကိုမျပဳ။သူ၏ႏႈတ္၌မုသားမရွိေသာ္လည္း၊လူဆိုးတို႔ႏွင့္အတူ ေျမျမုပ္နံျခင္းငွါစီရင္ၾက၏၊၊သို႔ရာတြင္ေသၿပီးမွသူေဌး၌ရွိ၏။ ေဟရွာယအနာဂတိၱက်မ္း ၅၃း၉ထိုသခင္သည္ ဒုစရိုက္ကိုမျပဴ။ႏႈတ္ေတာ္၌လည္း မုသာကိုရွာမေတြ႔။ရွင္ေပတရုၾသဝါဒစာပဌမေစာင္၂း၂၂ထုိသခင္ေယရႈ သည္ ငါတို႔အျပစ္ေၾကာင့္အပ္ႏွံျခင္း ကိုခံေတာ္မူ၏။ငါတို႔သည္ေျဖာင့္မတ္ရာသို႔ ေရာက္မည္အေၾကာင္း ထေျမာက္ေတာ္မူ၏။ေရာမၾသဝါဒစာ ၄း၂၅
၁၄။ေယရႈခရစ္ေတာ္ လက္ဝါးကပ္တိုင္အေပၚ၌ အသံခံျခင္းပညတ္ဝပ္နည္းနွင့္ဆိုင္ေသာပညတ္အဘယ္သို့ပညတ္ အဘယ္သို့ေစာပညတ္ျဖစ္သနည္း။ငါတို႔ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ေသာဝိနည္းအထံုးအဖဲြ႔ ႏွင့္စပ္ဆိုင္ေသာလက္မွတ္ကိုေခ်၍၊လက္ဝါးကပ္တိုင္မွာရုိက္ထားလ်က္၊ ငါတို႔စပ္ၾကားထဲကပယ္ရွင္းေတာ္မူၿပီ။ ေကာေလာသဲၾသဝါဒစာ ၂း၁၄အဘယ္သို႔နည္းဟူမူကား၊ထိုသခင္သည္ငါတို႔၏ရန္ၿငိမ္းျခင္းအေၾကာင္း ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ဝိနည္းအထံုးအဖြဲ႔ႏွင့္စပ္ဆိုင္ေသာ ပညတ္တရားတည္းဟူေသာရန္ၿငိဳးဖြဲ႔ျခင္း၏အေၾကာင္းကိုကိုယ္ခႏၶြာေတာ္တြင္ပယ္ရွင္းေတာ္မူသျဖင့္၊ပိုင္းျခားလ်က္ရွိေသာစပ္ၾကားအုတ္တန္တိုင္းနံရံကိုၿဖိဳဖ်က္၍လူမ်ိဳးႏွစ္စုတို႔ကိုတစုတည္း ျဖစ္ေစေတာ္မူ၏။ အေၾကာင္းမူကား၊ ရန္ကိုၿငိမ္းေစၿပီးလွ်င္။ ဧဖက္ၾသဝါဒစာ ၂း၁၅
၁၅။ပညတ္တရား ဝပ္နည္းထံုအဖြဲနွင့္ဆိုင္ေသာ ပညတ္မည္သည့္ပညတ္ျဖစ္သနည္းယံုၾကည္ျခင္းသည္ ေျမာ္လင့္ေသာအရာတို႔ကိုမ်က္ေမွာက္ျပဳျခင္းျဖစ္၏။မျမင္ေသးေသာအရာတို႔ကိုသိမွတ္စြဲလမ္းျခင္း အေၾကာင္းျဖစ္၏။ ေဟျဗဲၾသဝါဒစာ ၁၀း၁
၁၆။တမန္ေတာ္ရွင္ေပါလု၏ ထံုဆံတို့သည္ (ဘုရားသခင္၏)ပညတ္ေတာ္တို့အဘယ္သု့ိရွိသနည္းထုိေၾကာင့္၊တရားေတာ္သည္သန္႔ရွင္းျခင္းရွိ၏။ပညတ္တရားလည္းသန္႔ရွင္းျခင္း၊ေျဖာင့္မတ္ျခင္း၊ေကာင္းျမတ္ျခင္းရွိ၏။သို႔ျဖစ္လွ်င္ ေကာင္းျမတ္ေသာအရာသည္ငါ၌ေသျခင္းအေၾကာင္း ျဖစ္သေလာ။မျဖစ္ႏိုင္ရာ။အျပစ္တရားသည္မိမိသေဘာကိုထင္ရွားေစျခင္းငွါ ေကာင္းျမတ္ေသာအရာအားျဖင့္ငါ၌ ေသျခင္းကိုျပဳ၍ ေသျခင္းအေၾကာင္းျဖစ္၏။ ထိုသို႔ျဖစ္ေသာေၾကာင့္အျပစ္တရား သည္ပညတ္ေတာ္အားျဖင့္အလြန္အျပစ္ႏွင့္ျပည့္စံုျခင္းရွိသတည္း။ထုိမွတပါး၊ ပညတ္တရားသည္ဝိညာဥ္ပကတိႏွင့္စပ္ဆုိင္သည္ကိုငါတို႔သိၾက၏။ ငါမူကားဇာတိ ပကတိရွိ၏။ အျပစ္တရားလက္၌ ေက်းကြၽန္ျဖစ္၏။ ရာမၾသဝါဒစာ ၇း၁၂-၁၄
၁၇။ယံုၾကည္ျခင္းတရား၌ ခရစ္ေတာ္၌ ရွိလွ်င္ အဘယ္သု့ိရွိသနည္း။ယံုၾကည္ျခင္း အားျဖင့္ ငါတို႔သည္ ပညတ္တရားကို ပယ္ၾကသေလာ။ အလွ်င္းမပယ္၊ သာ၍ တည္ေစ၏။ေရာမၾသဝါဒစာ ၃း၃၁
၁၈။တမန္ေတာ္ရွင္ေပါလုသည္ဝပ္နည္းထံုးအဖြဲ့နွင့္ဆိုင္ေသာပညတ္တို့ခရစ္ေတာ္၌အဘယ္သို့ရွိသနည္း။ငါေပါလုဆိုသည္ကား၊ သင္တို႔သည္ အေရဖ်ားလွီးျခင္းကိုခံလွ်င္၊ခရစ္ေတာ္အားျဖင့္အဘယ္အက်ဳိးကိုမွ် မရႏုိင္ၾက။ ဂလာတိၾသဝါဒစာ ၅း၂
၁၉။ခရစ္ေတာ္သည္ ပညတ္တရားမ်ားတို့သည္အဘယ္မွ်ေလာက္ တည္ရွိမည္ဟူ၍ မိန့္ေတာ္မူသနည္းငါအမွန္ဆိုသည္ကား၊ ေကာင္းကင္ႏွင့္ ေျမႀကီးမပ်က္စီးမွီ တိုင္ေအာင္၊ပညတၱိက်မ္း၌အငယ္ဆံုးေသာစာလံုးဗိႏၶဳတလံုးမွ်ျပည့္စံုျခင္းသို႔ မေရာက္မီွမပ်က္စီးရ။ရွင္မႆဲခရစ္ဝင္ ၅း၁၈
၂၀။ပညတ္တရား ဥပုသ္ေန့ ဆိုင္ေသာ ပညတ္တရားမ်ားအဘယိသု့ရွိသနည္း။သတၱမေန႔ရက္ ေရာက္လွ်င္၊ ဘုရားသခင္သည္ ဖန္ဆင္းေသာအမႈကို လက္စသတ္ေတာ္မူခဲ့ၿပီးသည္ျဖစ္၍၊ ဖန္ဆင္းသမွ်ေသာ အမႈအရာတို႔သည္ ၿပီးစီး ၿပီးမွ၊ ထိုသတၱမေန႔၌ ၿငိမ္ဝပ္စြာေနေတာ္မူ၏။ထိုသတၱမေန႔ကို ဘုရားသခင္သည္ ေကာင္းႀကီးေပး၍ သန္႔ရွင္းေစ ေတာ္မူ၏။အေၾကာင္းမူကား၊ဖန္ဆင္းျပဳျပင္ေတာ္မူေသာအမႈအရာအလံုးစံုတို႔သည္ ၿပီးစီးေသာေၾကာင့္၊ ထိုေန႔ရက္၌ ၿငိမ္ဝပ္စြာေနေတာ္မူ၏။ ကမာၻဦးက်မ္း ၂း၂-၃မွတ္ခ်က္။ ဥပုသ္ေန့ ထာဝရ ဘုရားသခင္သည္ သိနေတာင္ေပၚမွာေရာက္မွ ထိုပညတ္ေတာ္ ကိုေပးသည္မဟုတ္ ဖန္ဆင္းျခင္းအစအဦး၌ ဖန္ဆင္းျခင္းျပီးေသာေန ခုနွစ္ရက္ေျမာက္ေသာေန့ ၌ ဘုရားသခင္ ျငိမ္ဝပ္စြာေနေေသာေန့ ဟူ၍ ကမၻာမွစ၍ တည္ရွိျပီးေသာ ပညတ္ စတၳုပညတ္ ျဖစ္ေပသတည္း။မွာၾကားစာ ကၽြန္ပ္သည္ လူးအမ်ားတကားတို့ အစြန္းေရာက္သက္မားဟူ၍ေသာ၎ ေျပာဆိုၾကသည္ကၽြန္ပ္သည္ သူတပါး၌ ပညတ္တရားသြန္သင္ေနေသာသူဟူ၍၎။ေျပာဆိုျခင္းခံရသည္သို့ရာတြင္ကၽြန္ပ္ေရးသားေသာ စာမ်ားျဖစ္ေသာ္လည္း ကၽြန္ပ္၏ ကိုယ္ပိုင္မူအရင္မဟုတ္ သမၼာက်မ္းစာ၌ ပါရွိေသာအခ်က္လ်က္မ်ားတင္ျပျခင္းျဖစ္သည္ ကၽြန္ပ္ေရးေသာ စာမ်ားသည္ သမၼာက်မ္း၌ မပါရွိဘာက ကၽြန္ပ္အား မိမိတို့ၾကိဳက္နွစ္သက္အတိုင္ အေရးယူနိုင္သည္။ ကၽြန္ပ္ေရးေသာ သမၼာက်မ္း မဟုတ္လို့ မိမိခံယူထားလွ်င္။ဆရာေစာေကနွင့္ အတူလိုက္သြားနိုင္သည္ မည္သူ့ကို မတားျမစ္ဘာ ဆရာေစာေက၏ ယံုၾကည္ျခင္း မွန္လွ်င္ဆရာေစာ၏ ေနာက္သို့လိုက္နိုင္သည္ ကၽြန္ပ္စာေတြေရးေသာ္ လည္းကၽြန္ပ္သည္အဖဲြ့အစည္းအတြက္မဟုတ္ဘုရားဂ်ိန္းဂဏ အတြက္မဟုတ္ ဘုရားသခင္၏ ႏႈတ္ထြက္တရားေတာ္အတိုင္း သက္ေသခံျခင္းျဖစ္သည္ မိမိစိတ္ၾကိုက္ ေရႊးခ်ယ္နိုင္သည္ ကၽြန္ပ္သည္ အဘယ္သူကို မလိုလားဘာ ဘုရားသခင္ အသင့္အာ လိုလာေသာဘုရားသခင္ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ပ္ေရးေသာစာမ်ားသည္ ကၽြန္ပ္စာမဟုတ္ဘာ ဘုရားသခင္၏ ႏႈတ္ထြက္စကားမ်ားသာလွ်င္ျဖစ္သည္။ မိတ္ေဆြကၽြန္ပ္ေနာက္လိုက္ထမင္းငွတ္ျပီးေသလိမ္မည္။ ကၽြန္ပ္ေနစရာမရွိစားစရာမရွိေသာသူတေယာက္သာလွ်င္ျဖစ္ေၾကာင္း အသိေပးထားသည္ ကၽြန္ပ္သည္ခရစ္ေတာ္၏ ေျခရာေတာ္၌လိုက္လို့မမွီနိုင္ ခရစ္ေတာ္၏ ေျခ၌ ကပ္ေသာဖံုမွန့္မွ်ေလာက္ ကၽြန္ပ္နွင့္ မထိုင္တန္ ခရစ္ေတာ္၏ ေမတၱာကၽြန္ပ္နွင့္ မထိုက္တန္ သို့ေသာ္လည္း ခရစ္ေတာ္သနားျခင္းေၾကာင့္သာလွ်င္ကၽြန္ပ္ကယ္တင္ျခင္းသို့ဝင္စားနိုင္လိမ့္မည္။ဟူ၍ ကၽြန္ပ္ယံုၾကည္ပါ၏။ ကၽြန္ပ္ခရစ္ေတာ္၏ တမန္ေတာ္အျဖစ္မထိုက္ဘာ ကၽြန္ပ္သည္အေစခံကၽြန္နွင့္သာလွ်င္ထိုက္တန္ပါ၏။